Inlägg från: PrinsessanLeia |Visa alla inlägg
  • PrinsessanLeia

vad är ditt bmi?

Jag har ett BMI på 19 ungefär. Är 1,61 och väger 49kg, har vägt mellan 48 och 52 sen -96 med några undantag vid graviditet, amning, medicinintag , sjukdom och brustet hjärta. Men säg att jag hållt mig i denna viktklass under 13 av dessa 18 år och då har jag några barn. Min kropp ställer in sig på den vikten och mår bra där. Gick upp till 60 kg som höggravid, låg på 55 när jag ammade. Har aldrig bantat.

• PrinsessanLeia

Fast normalfördelningskurvan på både längd och vikt har ju förskjutits

mr me skrev 2014-03-01 23:22:27 följande:
    Spännande tråd det här. I gymnasiet fick jag lära mig att egenskaper som längd och vikt är normalfördelade. Det verkar ju faktiskt lite så om man ser på staplarna...

• PrinsessanLeia

Är de normalfördelade är de, vi får hitta några kurvor så kanske vi kan utröna om formen förändrats på kurvorna.

mr me skrev 2014-03-02 00:14:35 följande:
    Ja, fast de är väl fortfarande normalfördelade?

• PrinsessanLeia

Fast inte kan man friskriva kopplingar mellan övervikt och stillasittande/överintag av mat/fel mat? Vad blir man då överviktig av?

Ernst Hugo skrev 2014-03-02 11:44:53 följande:
    Kopplingen som tidigare gjorts i tråden mellan högt bmi och många timmar på FL känns inte helt solklar Överhuvudtaget taget kopplingar mellan karaktär och bmi känns obehagligt.
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....

Svar på tråden vad är ditt bmi?