Anonym (GAD) skrev 2014-03-03 12:45:46 följande:
Tack för ditt svar!
Äter du någon medicin nu? Om inte, hur upplever du din panikångest och social fobi nu?
Hade du några biverkningar vid insättning av Paroxetin?
Nej, nu äter jag ingen. Jag känner inte av någon panikångest längre faktiskt. Som tur är!
Sociala fobin kan jag känna av till viss del om det är mycket folk och jag är stressad i övrigt.
Sen har jag helt bytt jobb, vilket har hjälpt. Tidigare jobbade jag med rekrytering åt ett callcenter vilket ställde extremt stora krav på att jag skulle vara social och framåt. Nu jobbar jag statligt med vanligt kontorsjobb och där får jag vara ifred på ett helt annat sätt.
Jag har väl insett att jag är ganska asocial av mig så jag undviker situationer som jag vet kommer vara jobbiga.
Skulle aldrig gå på stan en lördag efter lön till exempel.
Vid insättningen hade jag rejäla biverkningar. Mådde extremt dåligt och hade allvarliga självmordstankar. De gick över efter någon vecka men jag kunde inte vara själv hemma under den tiden. På något sätt var det värt det eftersom jag mådde så pass dåligt även innan medicinen och jag hoppades att jag med hjälp av medicinen skulle kunna fungera mer som folk.