Inlägg från: 2barnsmamma8704 |Visa alla inlägg
  • 2barnsmamma8704

Hjälp! Ni med PCO

Jag har sen över ett år haft problem med ont i nedre delen av magen, som svag mensvärk. Gör ont i äggstockarna mest.
    Gick till en gynekolog och hon sa att jag har PCO. Hon va väldigt stressad och inte alls bra så jag kände mig väldigt obekväm och ställde inte så många frågor.

Magontet är där större delen av månaden inte bara vid ägglossning som tidigare. Har också problem med illamående som kommer och går.
    Tycker det är så påfrestande att ha det såhär varje månad.

Ni som har PCO har ni alltid ont?

Vet inte var man ska vända sig riktigt..?

• Svar på tråden Hjälp! Ni med PCO
  • 2barnsmamma8704
    Pipal skrev 2014-02-27 17:31:43 följande:
    Haft samma symptom. Fick inte PCO. Fick ingen diagnos alls. Men det onda har försvunnit sen 5 månader typ.

Försvann det bara?? Eller gjorde du nåt speciellt?
  • 2barnsmamma8704
    Pipal skrev 2014-02-27 18:45:47 följande:
    Hade en cysta som sprack, sen efter det hade jag ont hela tiden mellan ägglossning och mens. Slutade med jeans och kom ihåg att säkerhetsbältet gjorde ont, gjorde ibland ondare när jag satt eller så. Var hos läkaren, han såg inget fel. Han sa att det finns mycket som kan kännas som inte är farligt, det farliga ser man oftast. Men äggstockarna såg inte ut som pco. Sen försvann det efter ett tag. Jag tror att min hjärna kan ha spelat mig ett spratt, jag VET att jag hade ont, men smärta sitter ju i hjärnan.

Okej. Ja jag har ju PCO så är förhoppningsvis det som gör ont. Är så rädd att det ska va nåt annat. Ska ringa och försöka få en tid iaf.
Svar på tråden Hjälp! Ni med PCO