Inlägg från: a no nym |Visa alla inlägg
  • a no nym

5 månaders bebis sen i utvecklingen?

Jag förstår att det är en chockartad upplevelse. Jag hoppas att din pojk hittar färdigheterna så småningom. Jag vill bara säga att det inte är ditt fel. Du har gjort det sjukvården sagt åt dig att göra. De skulle kanske ha agerat annorlunda. Detta kan låta hårt, men om ni får en diagnos på sonen, bör ni överväga att göra en anmälan om vårdskada. Det är inget du måste ta tag i nu, man har ett par år på sig, men det kan vara bra att göra. Skulle sonen få bestående problem så underlättar det att ha en extra slant att lägga på träning o hjälpmedel. Jag har själv en prematurfödd son. Han låter som din, med knutna händer, korsade ben, spänd kropp, skrikig, trött. Han är idag en go kille på sju år som går i vanlig klass i vanlig skola o har vanliga kompisar. Han började prata obehindrat långt före tvåårsdagen o är mer än normalbegåvad. Men, han har Grovmotoriska problem, han kan inte gå o stå själv. Han går med rullator o kör rullstol. Jag tror det blir lättare när ni får fler svar, vad är det för skada som finns, hur utbredd är den, vad kan göras, vilka möjligheter finns och hur ser framtiden ut. Det kommer kanske inte bli som ni tänkt er, men det kan bli bra ändå, bara lite annorlunda. Kram o lycka till.

Svar på tråden 5 månaders bebis sen i utvecklingen?