• TrueMeaning

Dags för bakåtvänd bilbarnstol. Vilken rekommenderas? Vi har en minibuss.

Vi ska köpa Be Safe Izi Plus till våran grabb.

Den går att fästa med bälte och går att luta i tre lägen. Nackstödet växer med barnet och stolen går att ha till barnet är 4-5 år :)

Det är visserligen en "stor" stol som tar lite plats men det gör ju de flesta stolar... Denna stol är mer ombonad än vad andra stolar är, vi jämförde med Britax Max-någonting och det var stor skillnad på stolarna! Sittmässigt sett alltså, BeSafe har mer ombonat med tyg och stoppning typ... Svårt att förklara :P

• TrueMeaning
    Ruggugglan skrev 2014-02-24 09:46:09 följande:
    Tittade lite på den, och ja, den såg helt klart väldigt bekväm ut! smile1.gif Stort plus att den är plustestad. Måste jag visa sambon.
    Våran son blir snart 4 månader och väger 8 kg, 65 cm, så vårat babyskydd är inte bekvämt att bära längre ;) Och han ser ut att sitta trångt i den också så därför kommer vi byta stol så fort han väger 9 kg!

Izi plus finns med Isofix men då kan man bara ha stolen till 18 kg, därför är ju bälte på en sån här stol kanonbra så den går till 25 kg!

Även om stolen kostar 4000:- så är det ju värt det med tanke på att den är plustestad och man har den i fyra år!
  • TrueMeaning
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-24 10:40:29 följande:
    Nej izi plus finns INTE med isofix utan då heter den izi kidz. Välj inte den för det finns risk att barnet väger 18kg innan barnet är 4-5 år. Välj izi plus 9-25kg
    Tack för rättelsen,

Då har jag fått fel information från återförsäljare!

Man lär sig något nytt varje dag ;)

Jag längtar tills vi får byta till Izi Plus! Jag vill ha bältesmonterad stol nu, just för att man har den mycket längre.
Svar på tråden Dags för bakåtvänd bilbarnstol. Vilken rekommenderas? Vi har en minibuss.