• Ruggugglan

Dags för bakåtvänd bilbarnstol. Vilken rekommenderas? Vi har en minibuss.

Dags att köpa bilbarnstol nr. 2 till lilleman och jag kan bara konstatera att det är en djungel. Till mellersta hade vi en Akta Graco Cosmic Comfort, men jag vill ha en annan den här gången. Inte riktigt nöjd med stolen. Vill gärna ha en stol som går att luta bakåt.

Vi har en Chevrolet Trans Sport, så det finns utrymme. Men frågan är vilken stol som är bäst? Har inga Iso-fix fästen.

• Svar på tråden Dags för bakåtvänd bilbarnstol. Vilken rekommenderas? Vi har en minibuss.
  • Ruggugglan
    TrueMeaning skrev 2014-02-24 09:32:03 följande:
    Vi ska köpa Be Safe Izi Plus till våran grabb.

Den går att fästa med bälte och går att luta i tre lägen. Nackstödet växer med barnet och stolen går att ha till barnet är 4-5 år :)

Det är visserligen en "stor" stol som tar lite plats men det gör ju de flesta stolar... Denna stol är mer ombonad än vad andra stolar är, vi jämförde med Britax Max-någonting och det var stor skillnad på stolarna! Sittmässigt sett alltså, BeSafe har mer ombonat med tyg och stoppning typ... Svårt att förklara :P
    Tittade lite på den, och ja, den såg helt klart väldigt bekväm ut! Stort plus att den är plustestad. Måste jag visa sambon.
Svar på tråden Dags för bakåtvänd bilbarnstol. Vilken rekommenderas? Vi har en minibuss.