• Anonym (ledsen)

Citodon

Hej. Jag har ca 20 tabletter kvar av mina panocod/citodon tabletter, jag har fått nytt jobb om ca 10 dagar och jag känner jag vill bli av med detta problem, ( så man inte får de under tiden där  ) har lixom ingen ro till att sjukskriva mej eller ligga och må dåligt då... 

Hur gör man? Har slutat tvärt två ggr men då mått ganska dåligt. Vill inte ha de så..... Har 100 kvar på recept med. kanske ska ta ut dem och så dem är väck sen. 

VÅGAR inte ta detta med min sambo då jag är så rädd för reaktionen. har alltid sagt jag har de under kontroll :( har svår smärta i botten, men som är märkbart bättre !

Ge mej dina bästa tips... jag gråter redan

• Svar på tråden Citodon
  • frappa
    Anonym (lll) skrev 2014-02-22 18:01:58 följande:
    Om du vill vara mer eller mindre ren när du börjar nya jobbet så är det ju bara att försöka trappa ner på de 20 tabletter du har. Tror dessutom att det är en onödig frestelse att hämta ut 100 tabletter om du verkligen vill vänja dig av med dem.

Om jag var du skulle jag prova något som nedan:

Gå från de 4-6 tabletter du tar idag till
    Dag 1 och 2: 3 tabletter
    Dag 3 och 4: 2 tabletter (kan delas så det blir en halv tablett 4 ggr)
    Dag 5-7: en halv tablett 3 ggr
    Dag 8-10: en halv tablett 2 ggr
    Dag 11-15: en halv tablett 1 ggr per dag

Och sedan ta extra imodium som någon ovan skrev mot abstinens och extra alvedon mot smärta om det behövs.

Då trappar du ut med de 20 tabletter du har och är nere på en halv tablett om dagen när du börjar  nya jobbet.  

Om det blir för tufft får du hämta ut mer och förlänga nedtrappningen. Men om du inte kan hämta före 8 mars lär du ju ändå stå utan en stund.

Tillägg på nedtrappningsschemat.

Och det är att när man går ner på en gång per dag.

Så skall denna tas innan man går och lägger sig.

För då störs sömnen som minst.

• NaCl

Vad ska du ha för annan smärtlindring istället ? Att ha någon annan att ta till som förhoppningsvis inte ger dig beroende problem tror jag är en förutsättning för att lyckas sluta. Fast du kanske är fri från den urspungliga smärtan?

• Anonym (ledsen)

Promenader och alevedon har även orudis. 

Jag vet inte om jag fixar att trappa ner, om jag äter upp dessa 20 och sen 0... Hur lång tid tror ni Abs blir då? 
    .... helvete vikjen skit rent utsagt !

vilken proffsig ssk.. NOT

• frappa
    LillaJag06 skrev 2014-02-22 17:43:41 följande:
    Va?? Sa de så till dig?
    Herregud! Den personen kan inte ha känt på riktigt smärta. Fy fan!

Ja, så sa hon, varje gång jag tänker på det så blir jag förbannad.

Hade en liknande situation för gäng år sedan efter jag tagit bort gallblåsan, i samband med pancreatit.

Där efteroperations smärtorna var bra högre och längre än vad som var normalt, fick jag förklarat för mig innan jag stötte på denna idiot.

Hon sa till läkare och andra som jobbade där, att jag inte längre hade ont längre.
    Så blev skitjobbigt att förklara att jag visst hade ont fortfarande.

Samma idiot sa till mig när jag kom från kirurgakuten, "att nu ska vi mota Olle i grinden".

Och menade då att jag skulle bara få subkutant, idioten måste väl sett att jag hade fått IV var 90min i 3 senaste dagarna.

Och att de hade antagligen rapporterat vidare att jag hade svåra smärtor.

Man stöter på dessa ibland, vet inte vad dom har för agenda som gör att de agerar så.

• frappa
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-23 13:18:01 följande:
    Promenader och alevedon har även orudis. 

Jag vet inte om jag fixar att trappa ner, om jag äter upp dessa 20 och sen 0... Hur lång tid tror ni Abs blir då? 
    .... helvete vikjen skit rent utsagt !

vilken proffsig ssk.. NOT
    Hur länge har du gått på citodonen?
    Men såklart du fixar att trappa ned, tro på dig själv.
  • Anonym (ledsen)
    frappa skrev 2014-02-23 13:36:55 följande:
    Hur länge har du gått på citodonen?
    Men såklart du fixar att trappa ned, tro på dig själv.
    några år, men helt från ca 1,5 ... Med uppehåll ca 1 månad för några månader sedan. 

Fixar jag att sluta helt tror du? NEJ jag tror verkligen inte de, känner redan sug efter 2 till idag.... 

BARA så inåt skogen rädd för att bli sjuk i början av jobbet...
  • frappa

Ta och tro på dig nu, och bli positiv(även om det är svårt).

Så ska du se att du klarar det.

Vi håller tummarna för dig.

• Anonym (ledsen)

Jo fixa de det tror jag, men trappa ner är nog svårt för mej. De fixar jag nog inte, 

Men hur blir symtomen tror ni? och Längden? ni verkar va bra att prata med, jag är jätte tacksam för era svar ska ni veta !

• frappa
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-23 16:15:07 följande:
    Jo fixa de det tror jag, men trappa ner är nog svårt för mej. De fixar jag nog inte, 

Men hur blir symtomen tror ni? och Längden? ni verkar va bra att prata med, jag är jätte tacksam för era svar ska ni veta !

Jag har märkt på kodein att det varierar rejält mellan en person till annan.

Gissar att du är helt kass i 2-3dagar, för sedan lätta upp.

Det värsta i mitt tycke är myrkrypningarna, så slipper man bara dessa så brukar det gå rätt så bra.

Roliga att man kan bli så trötter då, att man somnar på typ en sekund, för bara vakna 15-30min senare vara klarvaken och inte kunna sova mer.

Jag brukar ladda upp med gäng bra filmer och sova när det går och inte försöker forcera sömn.

För det brukar bara gå åt helvete ändå.

Hålla sig i rörelse funkar för stunden, så det kan man köra emellanåt när det är jobbigt.

• Anonym (ledsen)
    frappa skrev 2014-02-23 17:28:14 följande:

Jag har märkt på kodein att det varierar rejält mellan en person till annan.

Gissar att du är helt kass i 2-3dagar, för sedan lätta upp.

Det värsta i mitt tycke är myrkrypningarna, så slipper man bara dessa så brukar det gå rätt så bra.

Roliga att man kan bli så trötter då, att man somnar på typ en sekund, för bara vakna 15-30min senare vara klarvaken och inte kunna sova mer.

Jag brukar ladda upp med gäng bra filmer och sova när det går och inte försöker forcera sömn.

För det brukar bara gå åt helvete ändå.

Hålla sig i rörelse funkar för stunden, så det kan man köra emellanåt när det är jobbigt.

kan säga att jag kan inte ligga och glo på film.. Har väldigt mkt och göra, kanske är svårt då! 
    Ok, sist mådde jag lite som influensa? ej myrkryp
Svar på tråden Citodon