• Anonym (mamma)

bolla tankar!

Hej. Behöver lite råd och hjälp. Separerade från mina barns pappa för 2 år sedan och träffade en ny 6 månader senare som mina barn och jag verkligen trivs med. Han har tagit till sig barnen som om det vore hans kött och blod, men till saken är att barnens pappa vägrar inse hur bra trollen har de. Han anmäler till soc stup i kvarten. Han har nu stämt mig, han vill ha egen vårdnad och påstår att jag håller på med droger och att jag skulle vara alcoholist bla. Förskolan gjorde i nov förra året en orosanmälan då dom märker på barnen att dom inte mår bra hos pappan, äldsta sonen har diabetes och hans socker värden ligger jätte högt dom veckorna dom är hos honom. Äldsta sonen blir utåtagerande och allmänt odräglig men när dom kommer hem så är dom snällare än änglar och allt funkar på förskolan. Jag har gjort drog tester för att bevisa att jag inte håller på med sådant. Vad mer kan jag göra?

• Svar på tråden bolla tankar!
  • Anonym (Soc.)

Du behöver bara fortsätta göra det du gör. Ta hand om dina barn, samarbeta med socialtjänsten när anmälningarna rullar in. Lämna prover om så begärs. Socialtjänsten gör bara sitt jobb så ta inte ut din frustration på dem. Ju mer han jäklas och okynnesanmäler ju djupare gräver han sin egen grop.

• Nitor
    Anonym (Soc.) skrev 2014-02-22 10:05:00 följande:
    Du behöver bara fortsätta göra det du gör. Ta hand om dina barn, samarbeta med socialtjänsten när anmälningarna rullar in. Lämna prover om så begärs. Socialtjänsten gör bara sitt jobb så ta inte ut din frustration på dem. Ju mer han jäklas och okynnesanmäler ju djupare gräver han sin egen grop.
    Håller med dig. Han gör bara bort sig. 

Kan det det resultera i att han mister vårdnaden om barnen om man anser att det blir för skadligt för dem?
  • Anonym (mamma)

Det är just det enda jag gör.går på dessa möten osv. Proverna valde jag att göra på eget val då jag är så less på alla anklagelser. Exet blev även dömt för olagahot mot min sambo i september.

• Anonym (Soc.)
    Nitor skrev 2014-02-22 10:32:17 följande:
    Håller med dig. Han gör bara bort sig. 

Kan det det resultera i att han mister vårdnaden om barnen om man anser att det blir för skadligt för dem?

Ja. Allvarliga samarbetsproblem är ett skäl till att frånta någon vårdnaden.
  • Anonym (mamma)

Vi ska upp i rätten i mars och jag är så jäkla rädd. Han manipulerar allt i sin omgivning

• Nitor
    Anonym (mamma) skrev 2014-02-22 10:35:05 följande:
    Vi ska upp i rätten i mars och jag är så jäkla rädd. Han manipulerar allt i sin omgivning
    Finns det ingen substans i det han anklagar dig för så behöver du inte vara orolig. Försök att inse det, för då kan du slappna av. Att du är rädd kommer dina barn kanske märka av, så gör honom inte denna tjänst.

Har du pratat med soc om allt som hänt dig, alla hans angrepp? Det är viktigt att det finns noterat allt eftersom det sker.
  • Anonym (mamma)

Jag vet ju inerst inne att han inte kommer kunna ta barnen men dom tankarna kommer då och då. Allt finns noterat och även förskolan har skrivit mejl till min advokat. Dom kommer även vittna mot pappan

• Nitor
    Anonym (mamma) skrev 2014-02-22 10:44:56 följande:
    Jag vet ju inerst inne att han inte kommer kunna ta barnen men dom tankarna kommer då och då. Allt finns noterat och även förskolan har skrivit mejl till min advokat. Dom kommer även vittna mot pappan
    Tvivlar du på att ni ska få rätt mot honom? Att han verkligen ska kunna vinna det här?
  • Anonym (abc)
    Anonym (mamma) skrev 2014-02-22 10:44:56 följande:
    Ta inte ut någon sorg i förskott.
    Om allt stämmer som du skriver så har han inte en chans. Snarare är det så att det väger över till din fördel så mycket att du borde få ensam vårdnad.
    Att han inte klarar sonens diabetes är det starkaste skälet, men att förskolepersonalen vittnar mot honom väger tungt. De är ju neutrala och vittnar bara om vad de ser vad gäller beteende och diabetesen - inte om hur gullig du är som mamma.
Svar på tråden bolla tankar!