Anonym (Annie) skrev 2014-02-22 17:01:33 följande:
Skönt att du är nöjd, men nog kan väl även du förstå att radhus/villalivet inte är för alla? Har provat på det och hatade varje sekund, trädgård vore för mig ett straff om jag ska vara ärlig.
Nej, för mig vore det en veritabel mardröm att behöva bo så som du beskriver, tur att vi tycker olika!
...och i en hr blir det inte dyrare att bo i en sekelskifteslägenhet här än i nyproducerat i förorten. :)
Att alla är olika och uppskattar olika har jag inga problem med att förstå :) det är väl tur det. Men sista stycket fattade jag inte tror jag. Du skriver hr, antar att du menar hyresrätt? Bostadsrätt förkortas ju br. Men nog måste det bli dyrare att bo i hr i stan än nyproducerat (hus) i förorten? Oftast köper man ju hus, inte hyr. Och när man väl bestämmer sig för att sälja får man oftast igen sina pengar och många gånger lite till. Har man tur täcker det där "lite till" upp för kostnader man haft i form av el, sophämtning, vatten... Så det finns ju dom som i slutändan bott (nästan) gratis när man slår ut allt när man flyttat. Det ska mycket till för att det ska bli så i en hr. Hade du menat/skrivit br hade jag inte skrivit detta för man kan ha samma tur där när man säljer.