Bo ganska trångt i innerstan eller bo större i förorten? vad valde ni?
Hej TS, har inget svar på din fråga (än) men är i nästan exakt samma sits och med samma funderingar. Det växlar från dag till dag men just nu lutar vi (framför allt jag) mot att stanna i stan, om något år köpa en lite större lgh så vi i alla fall har varsitt rum till barnen och så småningom också ett litet lantställe om ekonomin tillåter det.
Jag älskar stadsdelen vi bor i och här vet jag i alla fall att skolorna är riktigt bra. Det är också en hög social nivå här, det jag kan tycka är jobbigt är avgaser, trafik, det faktum att det är så centralt (det är jättesmidigt ofta men det leder också till att visst konstigt folk dyker upp då och då, tiggare sitter i vissa gathörn etc.) Och jag kan gå till jobbet! Hus lockar ibland, framför allt när vädret är vackert, och vi skulle ha råd att bo i en av de bättre förorterna (om än inte i det största huset), men hela iden med att flytta ut i villaförort och pendla till jobbet gör så att jag får lite ångest, vet inte varför.
Dessutom har jag en fördom om att befolkningen i villaförorten är mer homogen än i innerstan, men det kanske inte stämmer?