Inlägg från: Anonym (Landet är bäst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Landet är bäst)

Bo ganska trångt i innerstan eller bo större i förorten? vad valde ni?

Stod inte ut med buller, avgaser, väsnande grannar och stressen i innerstaden, så vi flyttade en bra bit bort till ett underbart villaområde. Njuter nu av hus, underbar trädgård där vi kan grilla och sola, barnen kan skutta runt och vi kan andas frisk luft. Inga väsnande grannar. Lägre boendekostnader. Bra pendelavstånd, jag har egen firma. Kan det bli bättre? Vilka dårar vill bo i innerstan??? Till hutlösa kvm-priser dessutom. Tänk om, tänk rätt.

• Anonym (Landet är bäst)
    Anonym (Både och) skrev 2014-02-22 07:32:08 följande:

Med tanke på just kvadratmeterpriserna är det väldigt många som vill just det . För oss handlar det främst om tidsbesparing, så att vi kan lägga minimalt med tid på resor, men smidigheten i övrigt (nära till allt) och närhet till specifika skolor var också tungt vägande orsaker.

Nu förstår jag inte? Det är med glädje ni belånar er upp över öronen för överprisade smålyor i avgas-storstaden? Strax före bubblan kollapsar? Tja, då kan jag bara säga grattis...I dag kan de väldigt många arbeta på distans - lösningen heter internet.
Svar på tråden Bo ganska trångt i innerstan eller bo större i förorten? vad valde ni?