Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Vattenlilja: så tråkigt! Men då vet du i alla fall säkert och slipper ovissheten. Hoppas du får någon tid för en koll innan de stänger. Så du får veta vart du befinner dig i cykeln. :)
Vattenlilja: så tråkigt! Men då vet du i alla fall säkert och slipper ovissheten. Hoppas du får någon tid för en koll innan de stänger. Så du får veta vart du befinner dig i cykeln. :)
Vattenlilja: jag går på sophia hemmet och Cleas är också min absoluta favorit! Han får mig alltid att må så bra när jag går där ifrån. De är något med hans sätt att prata och vara som ger mig hopp hela tiden. Hoppas du får något vettigt svar imorgon!
Vattenlilja: intressant videoblogg! Vad ska jag söka på om jag vill se mer? :)
Jag har inte heller något emot de andra läkarna men Cleas var den första jag träffade så det kanske är därför jag tycker om honom så mycket. Generellt sett så tycker jag att de manliga läkarna är mycket varmare och positiva. :)
Jag har inget konto men följer dig gärna ändå. De blir att man följer endel bloggar medan man är föräldraledig. :)
Attlangta: arthur har jag också börjat gilla mer och mer. Han är också bra på att ge hopp och att vara positiv. :)
Så skönt för dig med tydliga svar! Och vilken tur att du fick träffa Claes för detta besök, han verkar så kunnig på de han gör! Jag har aldrig hört talas om detta men det låter ändå rätt logiskt. :) skönt att du fått provera att starta igång med i augusti.
Jag håller gärna kontakten över sommaren ändå och ventilerar över de som händer/inte händer framöver tills det är dags igen i augusti. Känns skönt att prata med andra som är mitt uppe i samma som en själv. :)
Hur gör ni andra under sommaren, kör ni sex regelbundet? Ägglossningstest? Eller de blir som det blir? Själv har jag körd ägglossningstester och nu idag fick jag positivt. Vi myste igår och lär köra idag och imorgon och sen hoppas på tur. :)
Tesen83: det låter mycket lovande och jag tror nog att du är gravid! Mina tester brukar sluta visa falskt positivt på dag 7 efter ovitrelle. Vågar mig på ett grattis!
Spännande vattenlilja! Kan du inte ta ett ägglossning och testa i fall du får positivt? Fast dd kanske redan är försent. Sexa på för säkerhetsskull! :)
Kan verkligen relatera till er frustration! De gör ont i mig mer och mer för varje månad som går och jag inte blir gravid. Jag vill så gärna ge min dotter ett syskon som hon kan dela vardagen med. Min syster är ett år äldre än mig och vi har verkligen haft nytta av varandra i alla situationer.
Och just den där känslan om att aldrig få vara gravid igen. Jag saknar det så mycket! Min dotter föddes förtidigt och de sista veckorna är som bortglömda så det känns som jag blev snuvad på halva graviditeten. Det blev även kejsarsnitt och jag har alltid velat föda vaginalt för att förstå hur det känns. Så det skulle vara otroligt knäckande att aldrig få chansen att gå igenom detta igen och få nya möjligheter. :(
Och allt annat runt omkring, första sparken, första ultraljudet, cravings och allra mest en liten bebis att lukta på och mysa med. En vacker dag kanske de blir vår tur! Och våra små får äntligen bli storasyskon.