Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
jo, jag har tidigare när jag gjorde min första och ända IVF känt av molvärk tidigt som bara blev värre, och visade sig vara ett plus!
är nog därför man försöker att känna efter :)
jo, jag har tidigare när jag gjorde min första och ända IVF känt av molvärk tidigt som bara blev värre, och visade sig vara ett plus!
är nog därför man försöker att känna efter :)
Åh, stort lycka till attlangta01!!
EnBoll : är svårt att säga, jag känner nu stickningar och molvärk, kan säkert vara så även om man har haft ÄL bara för att det är aktivt! :)
vi får hålla tummarna, en vecka kvar till BIM!! ...
konstigt nog så fick inte jag ta bl prov för att kolla om ägglossning skett, då min gyn sa att man ska få ÄL av ovitrelle.. men de är ju så olika.. sist fick jag inte det utan det blev istället en cysta på 26mm..
När jag gjorde IVF så hade jag ett uppehåll från träningen, sen när jag blev tjockis så körde jag på vattengympa, men som föregående skriver så tror jag att man kan träna, med måtta :)
jag har alltid börjat att äta folsyra inför varje hormonbehandling!!
Jag är på dag 12 efter ovitrelle idag, tog ett gravtest i morse som visade negativt (kunde ju inte hålla mig).. så antingen är det för tidigt eller så är det negativt, tror inte det har tagit sig då jag verkligen inte känner nått alls!!
lycka till allihopa!!
Attlangta01 : Hej igen, va ett tag sedan nu. jag förstår precis hur du känner dig, jag har mått såå sjukt dåligt under en period nu då det inte "tagit sig" .. och dessutom har typ alla mina vänner blivit gravid med nr 2 och 3 under detta år som vi har kämpat, känns som FLEERA år som vi kämpat..
Vi ska göra ett FET nu på enda ägget som blev efter IVf:en 2012, har fått mens idag och börjar med femanest ikväll.. går inte detta vet jag inte vad jag ska ta mig till :(
håller verkligen tummarna för dig :)
attlangta01 : jag har just fyllt 31år och vi har en son som fyller 2 år nu i februari, vi har försökt (aktivt med hormoner) för att få ett syskon sedan jag slutade amma i oktober 2013 vilket är över ett år nu.. fruktansvärt jobbigt!! :( vänner runt omkring oss som inte hade kunnat tänka sig ett till barn när vi började att försöka har redan varit gravida och fått ett andra och tredje, vilket känns som ett nederlag för mig varje gång..vi har försökt flera ggr sedan jag skrev här sist och varje gång fått fina ägglossningar med ingen graviditet!!
Nu blir det FET och hoppas det lyckas <3
jag förstår verkligen hur du känner dig, ljuger också om våran situation och hanmar ofta i svackor mellan behandlingarna. när blir det IVF för er? hur gammal är du? och hur gammalt är ert barn? :)
attlangta01 : förstår, vill också ha tre men det känns helt lönlöst!
då har vi försökt lika länge nästan, det är jobbigt med dessa frågor.. jag har faktiskt börjat säga som det är att vi kanske inte kan få fler.. då får man det klassiska svaret, (-men när ni minst anar det och slappnar av....???!!) SUCK. som att min PCO skulle försvinna för att jag slappnade av och tänker på något annat?
Jag hade gått på pergotime men fick svåra biverkningar av det och lyckades på första IVF:en..
då håller jag tummarna för att hormonförsöket lyckas så att du slipper IVF.. om mitt FET inte lyckas så blir det nog IVF, det är ju sååååå dyyyrt bara! våran FET kostan 13000kr..
attlanta01 : det är verkligen dyrt, vi fick ju första försöket gratis av landstinget men allt runt om kostar, alla resor till o från läkaren, sprutor, tabletter o.s.v..
blev eran första till på naturlig väg?
Tack, hoppas också att detta funkar, annars vet jag inte hur vi går vidare :(
Har aldrig gått på femanest tidigare, ska tjocka på slemhinnan.. ska på VUL nästa måndag så hoppas jag att det har gett resultat :)
Jag förstår, de sa till mig att det kan ta upp till ett år för en "frisk" fertil människa att bli gravid, jag har pco "light" enligt min gynekolog, dock är det ju sånt problem med stimulering att få "rätt" dos med ex. puregon.
varje behandlingstillfälle såg så olika ut för mig vilket resulterade i 3 ÄL av typ 6 tillfällen.. alltså hälften..
IVF kliniken sa att eftersom att jag blev gravid på första försöket och min kropp har "bevisat" att den kan vara det så har jag goda chanser om mitt frusna embryo klarar upptining.. men ärligt så har jag inte mycket till förhoppning, skulle nästan vara för br för att vara sant.. men måste ju börja någonstans.. vill inte göra en ny IVF innan vi försökt med FET :)
Chanserna är ju högre med IVF så hoppas :)
attlanga01 : jag ska på VUL på måndag för att kolla om slemhinnan växt nått så efter det får vi förhoppningsvis veta :)
Håller tummarna för dig också, när vi va på inskrivningssamtal på IVF kliniken så gick det av bara farten, tog den korta behandlingen med endast sprutor och vips va jag gravid, håller tummarna för dig :)
attlangta01 : jag förstår, ett sex-schema är inte så upphetsande ;)
VUL gick super. treskiktad slemhinna som va 7,8 mm, på tisdag blir det FET :)
dock har jag inte höga förväntningar, känns som att det är för otroligt att det ENDA frysta ägget sedan 2012 ska överleva upptining, fästa och stanna kvar!..
men vi lever ju på hoppet så därför kämpar vi vidare :)
Nu håller jag tummarna att det tar sig för dig så att du slipper IVF :)
attlangta010 : Ja vet, olidligt spännande :)
Jag har PCO och ingen egen ägglossning eller mens så därför fick jag provera för att starta en blödning, sedan äter jag femanest från mensdag 1 (för att tjocka slemhinnan) .. efter 12 dagar gjorde jag ett VUL för att dom skulle se så att slemhinnan växt bra och nu har jag börjat med lutinus som jag ska ta 3ggr/dag till ja har gjort gravtest, är det positivt så ska jag fortsätta med lutinus till grav v7 sa IVF-kliniken :)
Detta kallas alltså FET i obehandld cykel.. jag har alltså ingen egen ägglossning utan dom "lurar" kroppen att tro att den haft ägglossning..
med tanke på att vi gjorde IVF 2012 i maj och bara fick ett ägg till mig och ett till frysen så ska vi ha TUR om det överlever upptining och leder till graviditet.. men vi lever på hoppet, tack för peppande ord :)
Vart är du i din behandling nu? :) hopas det tar sig så att ni slipper den berömda IVF karusellen..
attlangta01: absolut, då skiljer det ganska precis en vecka i testdag :).. om mitt ägg överlever förstås.. känns som sagt otroligt, dessutom har vi 3 timmars körtid till IVF kliniken så överlever inte ägget så har vi hunnit köra halvvägs typ!
Jag håller verkligen tummarna för dig att det tar sig denna gång .. :)
attlangta01 : Hej.. När vi kört 10 av 30 mil så började hoppet att stiga tills Dolt nummer ringde på telefonen och jag insåg att det va kört.. IVF kliniken berättade att embryot inte överlevt upptining så det va bara att vända om :( vilken uppgivenhet och förtvivlan som infann sig.. det brände under ögonlocken av tårarna och gråten.. dessutom öppnade jag facebook på vägen hem och det första jag läser är att en kompis väntar tvillingar!! :( håller fortfarande tummarna för dig <3
Attlanga01 : Jag känner mig helt tom. noll ställd på något sätt?! Igår va jag så lessen hela dagen.. va som i en annan värld och idag känns det som att allt bara va en dröm!! :(
Dessutom pluggar jag nu 100% komvux, är inte riktigt "klar i knoppen2 för att plugga idag känner jag, kan inte koncentrera mig...
Jag vet inte hur vi ska göra, eftersom att embryot inte överlevde upptining så behöver vi inte betala för det i sig, men ultraljudet förra veckan kostade 1300 kr, till ingenting :(
Vet inte om jag orkar med en IVF för tillfället. antingen puregon sprutor eller ett uppehåll känns det som!!
Hur mår du? :) en vecka kvar till test dagen :)
soni : tack för all medkänsla! att det ska vara så svårt att bli gravid?! det som är typ det mest naturliga känns det som..
Håller tummarna för er, puregon funkar för mig, men svårt att få in rätt dos för att få 1-2 ägg.. kanske att vi kör på puregon igen när jag/vi orkar :)
attlangta01 : åh, neej vad tråkigt. nu är det eran tur.. IVF :)
Jag bröt ihop, nu har det gått över en vecka och jag har börjat fundera om vi inte ska ge puregon ett försök igen.. velar fram och tillbaka..känns som att jag sakta men säkert börjar resa mig upp igen!!
vattenlilja : Ja, verkligen. Nu hoppas jag verkligen att detta blir vårat år, ser så mycket fram emot en graviditet och ett litet syskon till våran son <3 längtan är såå stor! och jag missunnar ingen annan att bli gravid men jag blir så ledsen när vänner blir gravid, många som inte ens velat ha täta barn har hunnit bli gravid och få barn, en kompis barn r nu 6 månader och jag har hållt på med hormoner sedan innan hon ens hade tanken på att skaffa en till, så himla frustrerande!
Hoppas verkligen att det går vägen för alla er där ute!! :)