Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Testade minus igen imorse, ovitrelle+13, ÄL+11 eller 12.

• frucgsvensson

Tråkigt Bethmoore :( vet ju hur det känns. Även fast jag varit inställd på det här med mens så bröt jag ihop totalt idag. Grät och grät i min mans armar. Usch. Tappade hoppet helt och hållet. Kände för att ge upp allting. Har varit så sjukt instabil känslomässigt den här omgången och förstår inte hur jag ska orka fler gånger med VUL tid i otid osv. Vi har tio mil fram och tillbaka klinik som ska passa in med jobbet och allt. Usch. Ingen mens än dock, men känns som att den kommer när som.

På min klinik sa läkaren att vi får tre försök med hormonbehandling, men han lät inte jättepositiv till om vi skulle bli godkända för landtingsbetald ivf heller pga att vi inte har några jättesvåra problem. Men det återstår att se! Nästa gång jag ska dit måste jag prata ordentligt med honom och vad planen är. Ifall vi inte lyckas. Om han tycker att det är totalt lönlöst att köra en fjärde gång eller vad han tycker.

• frucgsvensson

Bethmoore: ja, jag tror nog att man måste bryta ihop ibland. Det här är första gången jag visar det utåt faktiskt och oj vad skönt det var att gråta och prata om hur både jag och min man känner!

Jag bor i Sundsvall och går hos Torbjörn fryklund i Härnösand.

Vad är letrozol för någonting?

Själv har jag googlat runt och letat efter naturliga hjälpmedel för oss med pco (och annat) hittade progesteronall och såg att många här på familjeliv skrivit om det också. Jag beställde och ska testa. Här är en länk:

www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

Vattenlilja: Hoppas att mensen kommer snart! Har ätit provera en gång och jag har för mig att även jag fick vänta en vecka efter sista tabletten! Man vill ju komma igång så fort som möjligt ju!

• frucgsvensson

Här kom mensen, 15 dagar efter ovitrellen. Då borde jag alltså haft äl tidigare, eller hur räknar man? Tog ovitrellen på dag 16 och är alltså på dag 30 idag.

Så, det innebär att jag börjar om med sprutningen menopur 50IE imorgonkväll. Känns jobbigt att börja om med allt jäkelskap igen, men ändå skönt att det verkar fungera med nånting iaf..

• frucgsvensson

Är utan tvekan mens då jag testat negativt flera gånger och blöder som en vanlig mens. Men tack för hoppet och lycka till med din graviditet :)

• frucgsvensson

Ursäkta? Och DU har all rätt förstås att hoppa på oss? Och vadå gamla, vet du hur gamla vi är?!

Blir riktigt förbannad på ditt jävla påhopp. Sök dig någon annanstans, tack. Här är du inte välkommen enligt mig iallafall.

• frucgsvensson

Nä vet. Var i ett känsligt läge just då, därför kände jag att svara. Men jag har anmält vissa svar från hen.

Men vad kul vattenlilja! Jag börjar jag med, ikväll fast med menopur :) hämtade ut det förut och det blev betydligt billigare nu än första gången ;) men det är det värt. Hur många uttag har du fått?

• frucgsvensson

Okej. Oj, när ska du börja spruta då? Jag börjar alltid på dag två. Jag har ringt ett tag innan och beställt. Har tagit två dagar att få hem det. Men jag vet att vissa apotek har alltid sånt där hemma.

Menopur och puregon är lite olika så jag förstår inte de "måtten" och hur länge en spruta räcker osv. För mig med menopur räcker det med ett uttag under ett försök.

• frucgsvensson

Aha okej! :) visst är väl puregon som en insulinpenna typ? Med menopur så blandar man i två vätskor i en "glasburk" som innehåller nått pulver. Sen är det vanliga sprutor man sticker ner nålen och mäter upp vilken enhet man ska ha upp och ner, och sen sticker man i magen. Verkar lättare med puregon om jag förstått det rätt!?

• frucgsvensson

Ja, jag blandar i två ja. Det är två likadana genomskinliga "sprutor". Konstigt vad olika det är! Det lär ju inte ha någon betydelse. Kanske är olika mycket enheter. Min heter menopur 1200IE. Jag använde tidigare totalt 850IE under en hel kur förra månaden.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?