Inlägg från: Vattenliljan |Visa alla inlägg
  • Vattenliljan

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jag insåg just att den här cykeln har likheter med mitt missfall i februari. :( Då såg det ut såhär:

ÄL+13 Började få symptom

ÄL+15 Symptomen försvann

ÄL+19 Positivt gravtest

ÄL+23 Började blöda floder och fick konstaterat att det var ett missfall

Denna cykel har sett ut såhär hittills:

ÄL+12 Började få symptom (förutom föytningarna som kom flera dagar tidigare)

ÄL+15 Symptomen försvann (och negativt gravtest)

• Vattenliljan

Grattis Åttiosjua! Vad kul att det klickade till i kroppen tillslut! För mig var det lite liknande. Funkade inte med Pergo, eller Puregon, men på första IVF-försöket blev jag gravid med min son, som är ett nu. :)

• Vattenliljan

Vad hände med den här tråden? Har alla fått plus eller mens? Jag går fortfarande och väntar på en störtblödning, övertygad om att jag fått MF/MA... :(

• Vattenliljan

Tesen83: Spännande! Har du fått några ÄL-symptom?

snorklan: Hur vet man att man inte fått någon ÄL? Blodprov?

Jag har inte tagit något mer test sen i tisdags, och det är möjligt att jag tog det för tidigt. Det var ett RFSU-test och om informationen jag hittat stämmer har de lite högre HCG-tröskel än vissa andra test. Jag kan förstås inte veta om jag ägglossat, men jag tror det. Fick ÄL-sekret, och de andra tre gångerna jag tagit Ovitrelle har jag ägglossat. Men allt känns som i februari när jag fick tidigt missfall (började blöda på BIM+9) så jag har ställt in mig på att det nog är så den här gången också. Har knappt några gravidsymptom alls. Samtidigt finns det där lilla hoppet kvar, så jag vågar inte ta gravtest heller, ifall det är negativt. Så jag går bara och väntar och väntar på att börja blöda, typ. Det är skitjobbigt! :(

• Vattenliljan

snorklan: Men åh vad dumt, det önskar jag att jag också fått göra! Ta blodprov för att kolla om jag haft ÄL alltså. Kan man kräva det vid nästa cykel tror du, eller är det bara så att vissa kliniker gör det och andra inte? Jag minns att jag frågade en gång hur stor chans det var att sprutan faktiskt får ägget att lossa. Då sa läkaren att det är jättesällan de inte gör det efter Ovitrelle. Men det verkar ju lite annorlunda när man läser på FL och så. Vet du om det finns någon speciell anledning till att det inte funkade för dig den här gången? Har det hänt dig förut?

attlangta01: Jo, det finns ju fortfarande en chans att jag är gravid. Det är just därför jag inte vågat testa; jag är så rädd att det ska visa negativt. Jag vet att många testar typ varje dag och jämför streck och sånt där, men jag skulle aldrig klara det. Jag hetsar upp mig alldeles för mycket och är så rädd för vad jag ska se. När jag blev gravid sist filmade jag faktiskt när jag skulle gå in i badrummet och titta på testet. Jag blev verkligen chockad men försökte typ hålla lugnet, eftersom jag filmade. xD Jag gör en daglig videoblogg på YouTube, så om nån vill se min reaktion och/eller när jag pratar om mina fertilitetsproblem, kan ni titta här (det är ca 4 minuter in i videon):  

:P

Tjockisbullen2012: Hoppas kalaset blev lyckat! :)

• Vattenliljan

JenMark: Vad bra att du fått Provera i alla fall, så att du kan köra igång direkt i augusti!

Jag vet inte vad jag ska göra. Vill så gärna ringa fertilitetsmottagningen, det verkar som att de fortfarande har telefontid, trots att de ska ha stängt, men jag är inte säker. Men jag vågar inte ta något mer graviditetstest. Jag är så himla rädd att det ska visa negativt. Jag kan se det framför mig och jag får sån ångest av det att så fort jag funderar på om jag ska ta ett test ändå, så stänger jag bara ner. Vill inte känna såhär. :( Och jag tror inte att de kommer vilja hjälpa mig om jag inte tar något test. Vet inte vad jag ska ta mig till. Önskar att mensen kunde komma nu så att jag slipper ha den här ångesten! :,(

• Vattenliljan

Jag ringde fertilitetsmottagningen nu. Tydligen har de sagt fel till mig för de har öppet den här veckan också och sen stänger de. Sjuksköterskan jag pratade med sa att jag skulle ta ett gravtest och ringa dem sen. Men usch, jag vill inte. :( Samtidigt vill jag ju inte att de ska hinna stänga för då har jag ju ingen att rådfråga. Väntar nog ut mensen till på torsdag. Har jag inte fått den då så testar jag och ringer dem.

• Vattenliljan

Det ligger nåt i det du säger attlangta01. Jag har väl typ ställt in mig på att de inte kommer låta mig komma in om det är negativt. "Bättre lycka nästa gång" typ. Men du har rätt i att man vill ha svar så jag kanske kan pusha lite. Det jobbiga nu är ju att jag redan kissat idag. Om man väntar 3-4 timmar med att kissa, som de säger att man också kan göra, är det lika säkert då som med morgonurin? Någon som vet?

Fast jag tror att jag börjar få lite mensvärk nu så mensen kanske är på intågande trots allt. Men det kan ju också vara jag som inbillar mig. Man känner verkligen varenda liten krämpa nu bara för att man hela tiden försöker analysera sin kropp!

• Vattenliljan

Glömde svara om symptomen. Jag har inte känt av nåt i brösten, men det gjorde jag å andra sidan inte med någon av mina andra graviditeter heller. Illamående kände jag bara av på ÄL+12, så det kanske bara var något jag ätit (det var min födelsedag så jag åt alldeles för mycket tårta :p). Annars har jag inte haft några tydliga symptom. Fick en flytning nu, fyra dagar sen senast.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?