• snövit

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

förra gången kollade dom inte de?och måste ju börja på mensdag 3 som är på söndag och då är de stängt? dock blev de ju en större blåsa på 26m då hon tyckte att jag skulle fortsätta utan kontroll i 9 dagar... har puregon utskrivet nu ... kanske måste ringa och boka tid på måndag och se vad gyn säger!! ..

• snövit

jo, ska ringa dit på måndag och hoppas att hon har tid att prata med mig! :) jag har alltid fått börja spruta 3:e mensdagen, läst att vistta börjar 2:a eller 4:e... vad beror de på? jag har aldrig fått komma på vul inför sprutbehandligen och denna behandling som höll på i 9 dagar kollades aldrig med vul förrän dag 9 och då va ju blåsan 26mm, hon sa att den kunde räknas om op npgot vis och då är den 23mm?!?

• snövit

attlangta01 : inte tappa hoppet, kanske är din tur nu :) Jag håller verkligen tummarna!!!
    jag går i luleå på en mindre klinik :) ja, konstigt att det är så olika med sprutstart osv..

tjockisbullen2012 : hon sa att det inte skulle vara något problem med att ägget va lite större? läste då att det va nån annan som fick ett större ägg på 26mm och blev gravid med ovitrelle.. läste också att ägget lossar naturligt när det är mellan 23 och 26mm?! fast hade jag varit på vul tidigare så hade ju ägget aldrig blivit så stor?!
    sen verkar jag vara en sån som bildar många ägg på låg puregondos så jag borde ju också starta på mensdag 4-5 ist!?! jaja, hoppas jag får tid på måndag då är det mensdag 5 och måste ju isf börja med sprutan då..
    isf följs vi åt igen, bättre lycka nästa gång :)

Hoppas jag ..  

• snövit

hur går det för er?
    attlangta01 : fått något plus ännu? :)

själv så va jag på återkoll och hade ej haft ägglossning utan äggblåsan som va 26mm sist hade vuxit sig till en cysta och nu måste jag äta ppiller i 6-8 veckor för att den ska tillbakabildas för att kunna fortsätta på puregonbehandling! :(

.. tur att jag bokade tid för en koll innan (tack tjockisbulen2012)  :)

vi har bokat en utomlandsresa för att tänka på lite annat! :)

lycka till alla!!

• snövit

Hej allihopa!

Är ett tag sedan jag va in och skrev här.
    Jag har haft ett uppehåll i våran behandling sedan Maj eftersom att jag fick en cysta då..
    Har börjat om med puregon för ca 2 veckor sedan och i Torsdags på vul hade jag en blåsa på 14mm så jag blev ombedd att ta ovitrelle sprutan idag Tisdag, sagt och gjort så tog jag sprutan klockan 7 i morse, nu klockan 13:30 så får jag jätteont i höger sida där ägget är, gör t.o.m ont att sitta.. haft detta problem när jag haft cystor som brustit eller när jag va gravid med sonen i vecka 16..
    Någon av er som fått så av ovitrelle? är det att ägget redan börjat lossa?

mvh/johanna

• snövit

enboll : ser att du har tunn slemhinna, har hört många som säger att slemhinnan är så liten del i det, att äggets kvalite är viktigare! :)

finns lite tips som kan förtjocka slemhinnan, spikmatta, fytoöstrogen och aloeverajuice!
    (ligg på spikmattan en ggn/dag. tag fytoöstrogentablett på morgonen. drick 15ml aloeverauice varje kväll) :)

det är flera som fått tjockare slemhinna av det!! :)

• snövit

EnBoll : Dom säger att det är mellan 24 och 48 timmar, men varför denna smärta? nu har den lugnat ner sig men sticker och värker ganska mycket!! lycka till :)

• snövit

Hej allihopa.. massa nya som skrivit här ser jag också..

Hur går det för dig attlangta01?
    Och tjockisbullen2012: stort grattis, ser ju att du äntligen plussat!! :)

själv så har jag börjat om med puregonbehandligarna och fick ett fint ägg så jag tog ovitrellesprutan i tisdags, fick då superont i magen 7 timmar efter sprutan (skrev då och frågade här om de) ..kramper och kunde inte ens sitta ner.. fy så otäckt!!

efter de känner jag ingenting alls, möjligen lite lite molvärk som kommer till och från nu, och det är 6 dagar efter sprutan, är det någon annan som fått så men ändå vart gravida?
    som ni vet känns denna längtan enorm och hemskt långt borta..
    Lycka till allihopa.

• snövit

Tjockisbullen2012 : neeej, va tråkigt. beklagar verkligen! får du köra igång med sprutor denna blödning eller måste du vänta tills nästa gång eftersom det är mf? :(

själv är det en vecka sedan ovitrellen idag och jag känner ingenting, lite molvärk till o från..
    kollade idag med gravtest för att kika om ovitrellen är kvar med det visade negativt!
    antar att det inte tog sig denna gång eftersom att jag inte känner nått, andra verkar haft ömma bröst och massa biverkningar, jag kanske inte ens fick ägglossning eftersom att jag inte kände nå?! längtar så till söndag, tänkte tjuvtesta då iallafall! :)
    enda som kom va sju timmar efter ovitrellen så fick jag jätteont, som kramper men inget efter de!
    lycka till allihopa!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?