• Tesen83

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Håller tummar och tår för dig vattenlilja.

Jag ringde i går och fick utskrivet direkt så ska hämta ut det senare idag. Det märkligaste var att de "tappat bort" delar av min journal så fick gå igenom allt med sköterskan igen men men nu har jag recept igen. 

Så ska börja med primolut nor idag sen på det med gonal-f igen.

• Tesen83

Hej alla, 

Det är så kul att logga in och se att det blivit en sådan aktivitet här igen.  

Jag kör med Gonal-f jag med. Äter just nu primulut-nor och väntar också mens på söndag. Sen blir det att börja spruta på dag 4 med 75ie. Hoppas att det går vägen denna gång =) 

• Tesen83

Enboll,

Alla ordinationer är individuella och det skiljer sig från gång till gång. Jag har pco i kombination med hypoterios vilket gör att hormonerna är helt ur balans. Har skyhöga värden av testosteron.

Föra gången skulle jag ta en tablett pergotime på dag tre och böja spruta med 75 gonal-f på dag 6. Tog lång tid innan äggen mognade. Fick höja dosen under sprut tiden också. Det var för att se hur mycket det behövdes till jag kunde ta ägglosnings sprutan. Sprutade i 14 dagar den gången.

• Tesen83

Hej på er alla,

Har en fråga om gonal-f. Jag började spruta igår igen. Var redan då lite förkylnings krasslig. Idag har jag feber och det känns som jag hostar upp lungorna. Frågan är om jag ska fortsätta spruta eller bara lägga ner det denna omgång. Vet inte om det blir helt tokigt med sprutan ovanpå febern.

Hur hade ni gjort?

Kram på er!

• Tesen83

Idag är det vlu-dag för mig. Känner mig jätte deppig =/ hoppas ändå men tror att det blir fler sprutor innan äl-spruta... om något hänt över huvudtaget.

Ursäkta är bara jätte nere idag av någon konstig anledning. 

• Tesen83

En boll 

11 är jätte bra för att vara första gången. Håller tummarna för dig.

• Tesen83

Var på VLU i onsdag på dag nio. Var som jag trodde, det hade inte hänt så mycket så fortsatt spruta med 75 gonal-f. Läkaren ville inte höja dosen då han tror att jag får jätte många ägg helt plötsligt. Blev lite muppig på han och sa att föra gången hände det ju saker när det höjdes till 86.... Han bara mummlade om att jajaja nu kommer helgen så nu håller vi med 75 så ses vi på måndag igen. 

Känner mig som en deppig surmupp...... jajaja bara att vänta tills måndag igen då. 

Hoppas att ni får en trevlig helg! 

• Tesen83

Stort grattis till er som fått +. Jätte roligt att det börjar röra på sig här i gruppen. 

Här händer det inget. Ska på mitt 5 ultraljud på måndag i denna omgång. Två dos höjningar men inget händer. Är inne på sprutdag 16 idag och börjar få riktigt dåligt humör. 

Har flera små blåsor men ingen som vill växa till sig. Undrar hur länge man kan provocera innan det är dags att starta en ny cykel.

• Tesen83

Äntligen! 

Efter fyra veckors sprutande har det äntligen börjat hända något. Var på mitt sjätte vlu idag och två finna ägg är på G. Ska på ett sista besök och nytt vlu på lördag för att sen ta ovitrelle. 

Idag är jag lycklig 

• Tesen83

Håller tummar och tår för er att där är bebis på gång. 

I kväll ska jag ta ovitrelle och hoppas på att båda äggen släpper. Solig

• Tesen83

Jag har alltid känt av ägglossning efter ovitrelle. Denna omgång var det ganska så exakt 24 timma efter sprutan. Blev jätte varm, svettades och fick tryck över båda äggstockarna. Tog några timmar sen släppte det. 

Är på dag 7 efter ovitrelle just nu och mår illa, har mollvärk och ont i brösten. Vet inte om jag redan kan börja hoppas.... 

• Tesen83

Ett nästan osynligt + på stickan igår.... håller hoppet uppe ett tag till.

• Tesen83

Frusgsvensson, 

Nej jag har kört gonal-f och ovitrelle och är på dag +11. Det är andra rundan för mig. Föra rundan kände jag inte så mycket men denna gången har det varit olika symptom från dag till dag. I dag är det gaser och nästäppa i går var det ömma bröst och illamående. Vet inte om det är biverkningar eller om det är någon som "flyttat in" i magen. Det är så lurigt....

Jag brukar testa på dag 10 då ovitrelle ska var ute i kroppen. 

Hoppas det tar sig för dig. 

• Tesen83

Hej på er alla, 

det var längesedan jag var här inne och er att jag har mycket att läsa igen. Själv har jag haft ett långt uppehåll sen senaste behandlingen. Nu är det dags igen att försöka få till nr 2. Ringde RMC igår och nu väntar jag bara på recepten. Försöker se det med spänning, som något roligt, trots att det inte är så roligt att spruta sig. 

Jag tror att 2015 kommer att bli ett bra år.

• Tesen83

God kväll, 

Nu är jag inne på dag två med gonal-f. Har tagit det tidigare och det har funkat bra. Men inte nu! Har helt galna mardrömmar så fort jag sover. Undrar om någon annan har haft det under gonal-f behandlingar. Egentligen började det hela för några dagar sedan då jag åt primolut-nor, men det har bara blivit värre för varje dag nu. 

Hittar inget om mardrömmar som biverkan. Vill bara hitta anledningen till det. 

Ha det gott! 

• Tesen83

Hej på er alla, 

Jag har hållit mig ifrån familjeliv ett tag nu. Mådde dåligt under hela gonal-f behandlingen som var långdragen denna gång med höga doser men till slut fick jag äntligen ta ovitrelle. 

Summa sumarium av det hela här sitter jag med en putmagae ett färskt VLU som visar en bebis i v 7+3.

Ska den som ger sig. Hoppas att det kommer att gå bra för alla er andra också. 

Kram på er!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?