Inlägg från: attlangta01 |Visa alla inlägg
  • attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Snövit: För mig kom också mensen : (
    Har också börjat om, vul på fredag : ) Hoppas så mycket nu, blir vårt tredje försök.... Har inte alls någon plan för hur vi ska gå vidare annars....

LängtansBlåaBlomma: Lycka till nu! : )

trina: Trist för er med : ( Hoppas ni mår ok iallafall och kan njuta av sommaren innan nästa försök.

• attlangta01

Hej

Vad kul att det händer saker här.

LängtansBlåaBlomma, stort grattis till plusset! Hade du några gravsymtom innan plusset?

Snövit, shit vad det gick snabbt för dig. jag fick ett extra vul och tog ovitrelle igår. Så jag ligger väl ca en vecka efter dig nästan.

Alla ni här, hur mycket har ni sex kring ägglossningssprutan och ungefär när? Före, efter?.... Jag får alltid lite prestationsångest när jag tagit sprutan. Nervös att man inte har sex tillräckligt....

• attlangta01
    Tjockisbullen2012, vi sexade nästan lika mkt som er. Måndag kväll, spruta 16 på tisdag, sex på kvällen, sex onsdag kväll samt torsdag lunch. Tänkte också tanken om det är FÖR mkt, men samtidigt vet jag att vi sexade jätte mkt i samband med att vår son blev till. Två gånger på en dag ngn av dagarna, men kommer inte ihåg i förhållande till när sprutan togs. Nu håller vi tummarna på att allt sexande gett resultat : )

LängtansBlåaBlomma, ngt i brösten? Känns som det är standard : )

Snövit. Jag sprutade 12 dagar denna gången, hade då en på mellan 17-18.
    Visst tar det på energin. VIll så gärna nu! Men samtidigt är jag så enormt tacksam över att vi redan har en liten plutt. Det är än så länge inte alls lika tufft som innan honom.

Men nu tycker jag vi håller tummarna för att vi alla får vårt efterlängtade pluss! : )
  • attlangta01

Så som jag har förstått det så tar det ägget mellan 7-10 dagar att fästa från att det har släppt. Och det är ju först efter att det fäst som det kan börjas producera HCG, som ger utslag på stickan.

Så jag tror att ni har testat för tidigt och fortsätter hålla tummarna! : )

Jag är bara en vecka efter ovitrelle sprutan. Tiden går sjukt långsamt och jag börjar tappa hoppet. Jag är alltid väldigt positiv och förhoppningsfull fram till ägglossningen. Tror det beror på att jag kan påverka situationen då. (Spruta och ha sex) Men sen är det bara upp till naturen och efter att ha varit I detta träsket så länge nu så har man lärt sig vilket otroligt mirakel det är att ett barn blir till. Allt måste klaffa och det gör det under så kort tid. En läkare sa en gång till mig att det egentligen är mer konstigt att man faktiskt blir gravid än att man inte kan bli gravid. Just pga det.

Så för mig känns det just nu hopplöst och jag börjar tycka det är väldigt jobbigt. Jag är världens lyckligaste över min son. Men jag skulle så gärna vilja ge honom ett syskon....: /

• attlangta01

Nej vad tråkigt att det inte blev ngt pluss. Nu sjönk mitt hopp ännu mer, känner verkligen på mig att det inte blir ngt denna gång heller för mig....: (

Snövit, gick inte du på sophiahemmet? Tänker att behandlingarna inte kan skilja sig så mkt då. Men jag måste också ALLTID komma på kontroll först och ska alltid börja spruta på dag 5 (för att minska att fler ägg sätter igång och växa samtidigt) När jag gjorde IVF, började jag tidigare, typ dag 2 tror jag det var. För då är ju tanken att man ska få så många som möjligt.

Jag tycker det är jätte konstigt att det är så olika. Men samtidigt antar jag att det beror på att vi alla är olika.....

Tjockisbullen, be inte om ursäkt för att du känner och mår som du gör. Jag är också nere i en liten negativ svacka nu, när det känns som jag aldrig kommer lyckas igen.....: (

• attlangta01

Hej!

JenMark; kul att du hittade hit, även om det inte är kul att du är i denna situation : ( Men det är "roligare" att följas åt iallafall än att vara helt själv. Lycka till med sprutandet och håll oss gärna uppdaterade : )

Snövit, trist med cystan och ppiller nu. Men skönt med en ulandssemester : ) Kanske att den kan få det att gå lite snabbare.

Jag har inte fått ngt pluss, eller har inte testat ännu. Har tagit så många test i mina dagar så har bestämt mig för att aldrig ta förens dagen efter BIM, om inte mensen kommit. Nu har det aldrig hänt ännu...
    Idag har jag BIM, (bör vara idag, om jag har otur kan det vara imorgon....men mest troligt idag) Ingen mens ännu, men tyvärr, när hoppet tittade fram för några sekunder så satte det typiska mensvärken igång som ett litet hånskratt.

Hoppas gör man ju alltid, men samtidigt har jag inga som helst symtom, så chansera är väl inte så där jätte stora....: (

Hur går det för dig "Tjockisbullen"?

• attlangta01

Tjockisbullen: jag är på dag 16 efter ovitrelle. Dag 14 efter ägglossning. Jag brukar få min mens 14 dagar efter ägglossning när jag gjort behandlingar. Men sist fick jag den på 15de dagen. Därav kan Bim även vara imorgon.

Men som sagt, är ganska säker på att mensen är på gång. Känner mig redan så ledsen, så jag fått bita mig i läppen idag för att inte tårarna ska komma.

• attlangta01

Hej!

Kul med fler hit (även om det inte är kul egentligen, om vi tänker på varför vi är här)

Jag började spruta i måndags. Var på VUL i fredags. Då hade det inte hänt mycket. Men det förvånade mig inte speciellt mycket, då jag bara sprutat i 4 dagar då. MEN, idag har jag börjat blöda lite och har mensvärk!!! Någon som varit med om detta tidigare? Jag blir så ledsen och arg när min kropp verkligen inte vill samarbeta! Jag förstår att det troligen inte ens kommer bli ägglossning denna omgång :'( Ska på nytt VUL på tisdag

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?