Inlägg från: attlangta01 |Visa alla inlägg
  • attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jag har troligen ägglossningen typ nu. Vi kan inte få till det på morgonen, går absolut inte. Sex på morgonen var vår grej innan vi fick barn, men efter det ALDRIG. Inget sug och ingen ork och inte minst har vi ju en tvååring som är morgonpigg så det kan vi bara glömma. Men vi fick till det igår kväll och kvällen innan det, samma kväll som ägglossningssprutan. 
    Vi brukar aldrig ha svårigheter att få till sex. Men den här gången har det inte varit kul. Jag har fått tjatat på min sambo, han har verkligen inte varit sugen. Blä så trist detta är... Man ska ju ha sex för att man vill det. På det här sätter blir det ju inte roligt för någon.....
    Skulle vilja få till det ikväll också, men vet i f-n hur det ska gå till. Två kvällar i rad har min sambo sagt nej för att han är för trött... känns trist att tjata igen.... 

Snövit: Hur har det gått för dig? Gick VUL bra i måndags?

Soni: Är du en vecka efter ägglossning nu? Känner du ngt?

Vattenliljan: Hur mår du?

• attlangta01
    soni skrev 2015-02-04 09:22:37 följande:
    Ja jag borde ha haft äl i torsdags... Har inte känt någonting, inte ett dugg. magkänslan säger att det inte tog sig den här gången heller.

När kan jag testa första gången ? tog ovitrellesprutan förra tosdagen.
    Jag antar att du menar att du tog sprutan förra tisdagen. Isåfall är tidigast lördag du kan testa. Sprutan kan ju sitta kvar i 10dagar och ge falskt positivt utslag. Lördag blir elfte dagen.

Lycka till :)
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-04 15:08:45 följande:

attlangta01 : jag förstår, ett sex-schema är inte så upphetsande ;)
    VUL gick super. treskiktad slemhinna som va 7,8 mm, på tisdag blir det FET :)
    dock har jag inte höga förväntningar, känns som att det är för otroligt att det ENDA frysta ägget sedan 2012 ska överleva upptining, fästa och stanna kvar!..
    men vi lever ju på hoppet så därför kämpar vi vidare :)

Nu håller jag tummarna att det tar sig för dig så att du slipper IVF :)

Åh vad spännande, då är det snart dax och sen kommer den eviga väntan... Hur går det till när man gör FET? Tar du några sprutor eller gör du det i naturlig cykel? Måste du ägglossa först, eller hur går det till?

Jag känner till de som lyckats vid första FET, med frysta ägg. Om det klarar tiningen så känns det som att ni har MYCKET mycket goda chanser att lyckas, då måste det vara ett toppen ägg! :) Håller tummarna!
  • attlangta01
    soni skrev 2015-02-06 12:06:44 följande:
    Ursäkta att jag är tjatig men jag funderar på om det inte är för tidigt för mens... det har ju bara gått 8 dagar sedan beräknad äl (kände inte ev den). 
    Det är dessutom ingen riktig mens utan mer flytning med lite bruna blodstrimmor. 
    Nidblödning? Fästblödning?  
    Jag har lite molande mensvärk och väldigt ömma bröst+ styva bröstvårtor, ont i ryggslutet. 
    Tog ett gravtest i morse (innan blodet upptäcktes) som visade neg. 
    Får vänta och se hur det utvecklar sig under dagen. 
    Vet inte vad jag ska tro. känns inte speciellt positivt just nu.
    Någon som har liknande erfarenheter?
    Jo jag tycker det låter väldigt tidigt med mens endast 8 dagar efter ÄL. Nu är ju inte jag någon expert på något sätt Men jag skulle tro att du antingen inte hade någon ägglossning eller att det faktiskt är någon slags nidblödning eller fästblödning, som du själv skriver. Om det inte kommer mer blod så skulle jag absolut ha humöret uppe. Lycka till  
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-05 18:20:23 följande:

attlangta010 : Ja vet, olidligt spännande :)
    Jag har PCO och ingen egen ägglossning eller mens så därför fick jag provera för att starta en blödning, sedan äter jag femanest från mensdag 1 (för att tjocka slemhinnan) .. efter 12 dagar gjorde jag ett VUL för att dom skulle se så att slemhinnan växt bra och nu har jag börjat med lutinus som jag ska ta 3ggr/dag till ja har gjort gravtest, är det positivt så ska jag fortsätta med lutinus till grav v7 sa IVF-kliniken :)
    Detta kallas alltså FET i obehandld cykel.. jag har alltså ingen egen ägglossning utan dom "lurar" kroppen att tro att den haft ägglossning..

med tanke på att vi gjorde IVF 2012 i maj och bara fick ett ägg till mig och ett till frysen så ska vi ha TUR om det överlever upptining och leder till graviditet.. men vi lever på hoppet, tack för peppande ord :)

Vart är du i din behandling nu? :) hopas det tar sig så att ni slipper den berömda IVF karusellen..

Åh så spännande, du måste uppdatera efter tisdag :)

Jag tog ägglossningsspruta i måndags och hade då ÄL i onsdags, så nu är det bara till att vänta och vänta. 
    Jag förstår ju innerst inne att chanserna inte är så goda, då vi inte lyckats innan. Men självklart kommer man bli ledsen om det ändå inte tar sig.... Man hoppas väl någonstans långt där inne ändå....
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-09 11:31:35 följande:

attlangta01: absolut, då skiljer det ganska precis en vecka i testdag :).. om mitt ägg överlever förstås.. känns som sagt otroligt, dessutom har vi 3 timmars körtid till IVF kliniken så överlever inte ägget så har vi hunnit köra halvvägs typ!
    Jag håller verkligen tummarna för dig att det tar sig denna gång .. :)

Jag tänker på dig idag, hoppas det går bra!
    Börjar känna att mitt hopp för denna behandling dalar nu. Tror inte jag slipper undan IVF...: (
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-10 16:31:20 följande:

attlangta01 : Hej.. När vi kört 10 av 30 mil så började hoppet att stiga tills Dolt nummer ringde på telefonen och jag insåg att det va kört.. IVF kliniken berättade att embryot inte överlevt upptining så det va bara att vända om :( vilken uppgivenhet och förtvivlan som infann sig.. det brände under ögonlocken av tårarna och gråten.. dessutom öppnade jag facebook på vägen hem och det första jag läser är att en kompis väntar tvillingar!! :( håller fortfarande tummarna för dig <3

Nej vad ledsen jag blir för din/er skull. Hur mår du?
    Vad händer nu för er? Behöver ni betala något nu? Kommer ni går på IVF, eller hur gör ni?
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-10 16:31:20 följande:

attlangta01 : Hej.. När vi kört 10 av 30 mil så började hoppet att stiga tills Dolt nummer ringde på telefonen och jag insåg att det va kört.. IVF kliniken berättade att embryot inte överlevt upptining så det va bara att vända om :( vilken uppgivenhet och förtvivlan som infann sig.. det brände under ögonlocken av tårarna och gråten.. dessutom öppnade jag facebook på vägen hem och det första jag läser är att en kompis väntar tvillingar!! :( håller fortfarande tummarna för dig <3

Nej vad ledsen jag blir för din/er skull. Hur mår du?
    Vad händer nu för er? Behöver ni betala något nu? Kommer ni går på IVF, eller hur gör ni?
  • attlangta01

Hej alla

Kul med lite aktivitet här, även om det innebär tråkigheter. 
    Jag fick självklart negativt på grav test idag.... Ja vad säger man, det var väll väntat även om man hoppats. 

Snövit: Förstår din tomhet, man går och väntar och ser fram emot något och så går det så.... Hur mår du nu? Ska ni ta en paus?

Vattenlilja: Vad skönt att du är "på benen igen" och har fått tillbaka hoppet och kämparglöden!

Lillajagmedpco: Min kropp går inte heller att förutse på ngt sätt. Det är så j-vla tråkigt....

Mandelmassa: JAg har haft två blåsor en gång. Fick inte mer symtom, men jag var ju inte gravid heller. Så kan ju betyda bra för dig!

Louise87: Det kan absolut hända saker ännu! 

Kram på er alla kämpande!

• attlangta01

Hej 

VI har ju många pco:are här. Vad har ni för förhållande till socker? Det är ju vanligt, som jag förstått, att man kan vara sockerberoende när man har PCO. Ngn här som är det?

Jag är sockerbereode. Jag har svårt att hålla uppe en enda dag, oftast äter jag någon typ av godis eller kakor varje dag Men nu har det börjat följas av en otrolig ångest, då jag läst att det kan påverka chanserna att bli gravid. Mitt beroende är så starkt att jag inte kan stå emot, men så fort jag ätit några bitar, blir min ångest så stark att den inte släpper på flera timmar. När det väl släppt klarar jag mig kanske till kvällen innan jag kan tänka mig att äta ngt igen.
    Hur tänker ni andra som lider av samma sak som mig? Vill egentligen bara ha lite uppmuntran, råd eller dela erfarenheten av detta hemska beroende.....: ( 

Dakine: jag har ingen erfarenhet. Men däremot har jag läst att det kan hända att man inte har ägglossning, trots positivt test på ägglossningstest. Men inget jag vet by fact. 

• attlangta01
    EnBoll skrev 2015-03-11 11:08:30 följande:

hur många behandlingar har ni gjort allihopa? vi har gjort 2 ggr med pergotime, vilket inte gav äl, och nu 6 ggr med gonal-f och har mest troligt fått äl 4 eller 5 av de gångerna. sambon har dåliga spermier. funkade ej denna 6 omgång heller, räknade med bim måndag kväll eller igår och har inte fått mens än. men fick lite rosa flytningar igå? efter vi haft sex och det är alltid så min mens brukar börja :( vet inte om jag orkar med fler behandlingar, blir helt förstörd vid varjemisslyckade behandling :(

Jag förstår dig. Det är tufft. Ni har inte funderar på insemination, då spermierna är lite sämre....
  • attlangta01
    KissemissLinn skrev 2015-04-10 13:09:23 följande:

Är det någon här som haft blödning under behandling med Menopur???

Jag har haft det.
    I något fall innebar det att det inte gick och vi fick avbryta. I ett annat fall att det var för låg dos så att de fick höja dosen. I tredje fallet var det bara för att jag hade väldigt tjock slemhinna, så det blödde bort lite sen försvann blödningen. 
  • attlangta01
    Vattenliljan skrev 2015-05-20 06:36:01 följande:
    O.O
    Hej vattenliljan. 

Hur går det för dig? Jag har inte varit inne på denna tråden på evigheter. Hur har det gått för dig? Sist jag tittade in såg jag att du fått ett fint plus igen!

Kram
  • attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2015-05-20 07:24:20 följande:

Grattis Vattenlilja! Kul att det börjar bli lite plus i denna tråd.

Det var ett tag sedan jag skrev i tråden men jag har följt er på avstånd. I december testade vi på insemination som inte tog sig och efter de försvann mensen i fyra månader. I februari fick jag veta att jag har livmoderhalscancer så barn och fertilitetsproblem har helt tappat sin fokus. Nu handlar allt om cancer och om att bli frisk. Helt sjuk vilken vändning allting kan få och hur orättvis livet kan vara. Hur mycket mer kan man klara av? Besvikelsen på ens kropp är optimal.

Hoppas era graviditeter går vägen och att ni som inte blivit gravida snart blir de!

Hej Tjockisbullen. 

Jag har inte alls sett detta inlägg. Vet inte om du är inne här överhuvudtaget längre. Men hur mår du?

Stor kram på dig!
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?