Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Det är just därför jag/vi inte vill berätta något om den här situationen, fastän min mamma å pappa inte hade det lätt att få oss heller. Dock så va mamma gravid när de skulle påbörja utredningen.
Vi ska skicka en remiss med blodprover ner till kliniken i Härnösand. De testar för HIV/syfilis osv.. Sen skickas provsvaren och hela utredningen ner till Falun där vi kommer att göra IVF. Det kunde ta 1-3 månader innan vi bli kallad för samtal och start. Vi kommer att gå på alla kontroller och så på vår klinik vi går till nu. Det enda vi gör i Falun är äggplock och insättning.
Frugsvensson: men tror du inte att din mamma skulle kunna vara ett stöd för dig, om hon också gått igenom liknande det ni går igenom? Jag kan verkligen verkligen sakna något att prata med om detta. Nu de senaste veckorna när jag mått jätte dåligt, har jag bara velat ringa någon och prata och få gråta, någon som förstår. Men min mamma förstår inte. Sen har jag berättat för en vän till och hon är också fertil till tusen (som ALLA andra i min närvaro), så hon förstår inte. Hon säger liksom fel saker till mig, även om det är välmenigt. Jag önskar (jag vet att jag är jätte elak nu) att någon annan i min närhet satt i liknande situation, jag skulle behöva stödet. Jag känner att jag drunknar ibland?.
Vad skönt att få göra IVF i Falun, vi tittade på att göra där då de har så otroligt bra rykte. Men det blir lite för långt för oss. Men kanske att vi påbörjar IVF samtidigt och kan följas år på resan? Vi har vårt första samtal inbokat i slutet av feb.