Inlägg från: Ashurst Klara |Visa alla inlägg
  • Ashurst Klara

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jag kommer förmodligen få börja med Gonal - F, Puregon eller Menopur om några veckor, men sen göra jobbet själv (om nu mina envisa ägg vill lossna).

Antar att min dr. kommer välja behandling utifrån hur mina hormonprover ser ut, men vore ändå värdefullt att få höra lite om era eftarenheter av behadlingarna. Någon som inte fått igång sin ägglossning, trots behanling med hormonsprutor?

• Ashurst Klara
    louisep87 skrev 2015-03-17 10:54:56 följande:

Äntligen äntligen äntligen.. Var på vul idag och har två äggblåsor på 15,6 mm i äggstockarna! Härligt! Hon sa förmodligen på torsdag eller fredag kommer du att ha ägglossning. Hoppas den blir ensidig bara hoppas att det tar sig på första försöket nu då. Har inte haft egen ägglossning på över ett år.

Härligt! Måste vara en stor lättnad att känna att det faktiskt GÅR att få en ägglossning. Man blir ju lätt uppgiven när det inte vill funka. Hoppas att det stämmer som hon säger, att ägget lossnar idag eller imorgon. Oavsett om det tar sig den här gången eller inte, så har du ju kommit halvvägs genom att få veta att det ägglossningen funkar =)
  • Ashurst Klara
    louisep87 skrev 2015-03-19 11:46:19 följande:
    Så nu är det bara vänta i två veckor då?
    Underbart! För mig gav varken trippeldos eller fyrdubbel dos någon effekt, så får nog testa andra hormoner när jag väl får en kallelse till Sahlgrenska dit jag har blivit remitterad...

Tror att strecket är som starkast dagen innan ÄL, men de rekommenderar väl att man ska roa sig varannan dag den veckan som ÄL inträffar. Så kör hårt!
  • Ashurst Klara
    Tesen83 skrev 2015-05-04 20:21:32 följande:

Hej på er alla, 

Jag har hållit mig ifrån familjeliv ett tag nu. Mådde dåligt under hela gonal-f behandlingen som var långdragen denna gång med höga doser men till slut fick jag äntligen ta ovitrelle. 

Summa sumarium av det hela här sitter jag med en putmagae ett färskt VLU som visar en bebis i v 7+3.

Ska den som ger sig. Hoppas att det kommer att gå bra för alla er andra också. 

Kram på er!

Stort grattis! Och tack för att du ger oss andra lite hopp!

Jag har nyligen påbörjat min första behandling. Tar sista Provera-tabletten på fredag och sprayar näsan för fullt. Eventuellt börjar Menopur-behandlingen den 19 maj. Hoppas innerligt att det blir en bra ägglossning, har nämligen inte haft någon ägglossning sedan augusti 2006.
  • Ashurst Klara
    Tesen83 skrev 2015-05-04 20:21:32 följande:

Summa sumarium av det hela här sitter jag med en putmagae ett färskt VLU som visar en bebis i v 7+3.

Grattis! Och tack för att du ger oss en solskenshistoria och hopp. Stort lycka till med graviditeten!
    Vattenliljan skrev 2015-05-20 06:36:01 följande:
    O.O
    Grattis! Verkligen glädjande när man ser att det funkar för andra!
    friduss skrev 2015-05-19 20:41:33 följande:

Finns det någon annan här som tar Puregon? 

Jag tog min första Menopur-spruta igår och det är väl lite same-same som Puregon. Det är mitt första försök, så har ingen aning om hur min kropp svarar på behandlingen. Börjar på lägsta dosen 37,5 och ska ta blodprov på måndag. Hur långt har du kommit med din behandling?
  • Ashurst Klara
    friduss skrev 2015-05-24 20:19:22 följande:
    Jag tog förhoppningsvis den sista sprutan på första omgången nu ikväll. Jag fick börja på 50iE i 7 dagar, då hände inget mer än att jag fick en tjockare slemhinna (8mm). Jag fick höja till 75iE i tre dagar och jag fick en äggblåsa på 12mm och en på 9mm. Läkaren var orolig att det gick alldeles för fort fram så jag fick sänka till 67iE som jag tagit nu i fyra dagar. Ska på återbesök imorgon eftermiddag. Har ömmande bröstvårtor och rikligare (men fortfarande vita) flytningar. Tror du det kan vara symptom på något positivt?
    Åh, vad spännande! Rapportera gärna om hur det går på återbesöket!

Jag ska ta blodprov idag som skickas till kliniken och imorgon får jag besked om dosen ska höjas eller inte. Började med 37.5 Menopur i onsdags.
  • Ashurst Klara

Jag har en fråga till er som fått hormonstimsprutor och tagit Ovitrelle : Använde ni Lutinus och när började ni i så fall med det?

Sahlgrenska skrev ut Lutinus till mig när jag påbörjade min behandling. Igårtog jag Ovitrelle och får alltså ägglossning ikväll. Men de sa inget om att jag skulle börja med lLutinus och idag när jag ringde så fanns det ingen personal på reproduktionsmedicin så fick inget svar på min fråga... Jag är orolig över att de glömt säga att jag ska börja med Lutinus idag...

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?