Inlägg från: LinneaSvea |Visa alla inlägg
  • LinneaSvea

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej alla!
    Jag brukar hålla till i lite andra trådar då jag är fyllda 44. Jag försöker naturligt att få ett litet syskon till men det går väldigt trögt!

Jag har fått Pergo utskrivet men har förstått att det inte är så bra för oss lite äldre. Därför tänkte jag höra om det är någon här inne som har lite menopur att sälja. Min gyn vill inte skriva ut det till mig och det vill ingen annan heller eftersom det tycker jag är för gammal. Vad jag har förstått så kan menopur förbättra äggkvaliteten och det är verkligen vad jag behöver.

Så snälla, finns det någon som har över så köper jag jättegärna!!!

Ha en bra dag! och stort grattis till plusset Vattenliljan!

• LinneaSvea

Puffar lite igen för att få köpa lite menopur om det är någon som har över...

Tack snälla!

• LinneaSvea

Hej igen,

Får jag rådfråga lite, jag var hos gyn idag och då såg han tre äggblåsor mellan 17,5 och 1,5 mm och fin slemhinnan som han sa. Han tyckte jag skulle ta min ovitrellesprutan på onsdag om jag inte fått utslag tidigare. Vad tycker ni? hur brukar ni göra?? och spelar det någon roll om man tar den på kvällen eller morgonen?? Och hur gör ni med sex,hur många timmar efter sprutan börjar ni, 12 eller 24 timmar efter sprutan??

Tack snälla för svar!

• LinneaSvea

Hej alla!
    Frucgsvensson, det är ingen fara, jag har gjort lågdosstimulering förut fick min dotter så för fyra år sedan och nu försöker jag få tag menopur för att köra samma program.Jag är ju tyvärr för gammal för att få hjälp av ivf men jag har inga problem att få kontinuerliga VUL så det är inga problem.

Stort Grattis vattenliljan!

Och åter igen, finns det någon som har menopur kvar att sälja till mig är jag extremt intresserad!

Ha en härlig dag!

• LinneaSvea

frucgsvensson, de är snåla tror jag, min gyn säger att dels jobbar han inte med fertilitet och vill av den anledningen inte skriva ut gonal-f eller menopur sen är de medicinerna väldigt dyra enligt hon och det finns restriktioner för att skriva ut dem speciellt om man inte jobbar så mycket med infertilitet och bara är en vanlig gyn. Han vill väl inte kosta på mig det heller för mina chanser är väl inte jättestora men jag greppar efter varje halmstrå. Jag får ju pergotime utskrivet av honom, det är tydligen ok men det får man inte äta för länge och tydligen ska det vara sämre för oss som är lite äldre dessutom. Jag får göra kontinuerliga vul för att jag får Pergo och han är ganska snäll, därav har han också skrivit ut ovitrelle till mig för man kan få ganska stora äggblåsor av pergotime, så stora att det kan bli till cystor om de inte släpper, därför tar jag ovitrelle.

Jag har ju tidigare tagit menopur på samma sätt som jag vill ta det nu så jag tycker inte jag experimenterar eftersom det funkat för mig förut.

• LinneaSvea

Hjälp!

Hej alla, jag behöver verkligen er hjälp! Var hos gyn idag för att kolla äggblåsor, cd 12. Jag hade tyvärr bara EN äggblåsa som enligt honom var 23 mm och fin och tjock slemhinna. Är jättebesviken att det bara var ett ägg eftersom jag självstimulerat med Menopur 75 IE/dag från dag 2. Andra ggr när jag gjort det har jag haft mellan 3-4 äggblåsor i alla fall men det är väl förmodligen min ålder (fyller 45 i sommar) samt lågt AMH (pendlat mellan 0,2-0,8).

Nu till min fråga och undran, vi försöker ju bara hemma själva och i vanliga fall när jag kör pergotime har jag ägglossning mellan dag 14-18 men nu är jag bara på cd 12. Tycker ni att jag ska ta ovitrellesprutan i kväll och ha sex i morgon kväll efter 24 timmar eftersom ägget släpper ca 40 timmar efter sprutan.  Jag har aldrig haft en sådan här stor äggblåsa dag 12 förut och är rädd att det är en cysta som är kvar från föregående månad då jag hade en på 30 mm dag 12 men då hade jag ett par till på normala 17-18 mm.

Vad tror ni? Ska jag ta spruta eller är det min gamla cysta som har krympt bara?? Jag hade bara några småfolliklar förövrigt som inte var någon idé att mäta ens?.

Snälla kom gärna med tankar tips och vad ni tycker!!!

Vattenlilja; jag lider med dig, vet hur det känns, jag har själv varit där.... Det finns inga ord men tänk på att du inte är så gammal, det kommer att gå vägen! 

Ha en bra dag!                                                                      

• LinneaSvea

Mandelmassa, Ja jag tar menopur som ej är utskrivet av min gyn dock sa han att blåsan såg fin ut och han tyckte jag kunde ta sprutan i morgon om jag inte fått något utslag. Jag vet att det låter tokigt i dina öron men jag får tyvärr inte den hjälp som du får av svensk sjukvård eftersom jag passerat åldersgränsen. Längtan efter en liten är dock densamma för oss båda och då gör man så gott man kan efter de möjligheter som står tillbuds. Hoppas du förstår hur jag tänker. Jag ville bara få lite inputs från Er som gör samma behandling som mig och hur ni tänker.

• LinneaSvea

Hej, jag är också kvar om än lite på avstånd. Håller tummarna för er. Jag är precis samma som dig, vattenliljan, cd 28 idag. Har tagit lutinus så där av kommer säkert min mens att dröja. Har också haft min vanliga värk från och till sen ett par dagar efter ÄL så det är liksom kört för mig med. Använder ni Lutinus mellan ÄL och mens? Hade lite kvar så jag har tagit en vagitator/dag sen Äl.

• LinneaSvea

Stort grattis Vattenliljan!!! Vad härligt!

Lutinus är en progesteronvagitator som man kan ta efter ÄL. Det hjälper kroppen att tro att den är gravid typ. Det finns receptfria krämer också. Nackdelen är väl som sagt att den kan skjuta upp mensen om man inte är gravid. Vid IVF får man det vid insättning och jag har fått det för att ta efter ÄL men många får det först när de plussat. Är det ingen här inne som fått progesteronstöd?

Jag har beslutsångest inför nästa omgång. Vet inte vad jag ska välja. Jag har både puregon, pergotime och menopur att välja mellan. När ni börjar spruta vilken dag i cykeln gör ni det? dag 2 eller 3??

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?