• annaw85

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej på er! Får man vara med i den här tråden? :) Slutade med p-piller februari -13 och har hittills provat Pergotime tre ggr. Nu ska vi till Sophiahemmet och Claes i september, vad kul att han verkar vara så bra! Min gynekolog skickade remiss dit redan i april men det blev fel flera ggr så egentligen har vi tid för IVF nu också! Men vill gärna prova med sprutor först. Får se vad han tycker :)

• annaw85

Tack för det :) Roligt att ha flera i samma situation som man kan bolla med! Ja jag har PCO, har vetat om det i flera år och ätit p-piller så det har inte varit ett problem förrän nu. Har bara haft en egen mens sedan jag slutade med p-piller. Nu har jag dock haft en liten blödning med nästan precis 4 veckor emellan. Skulle inte kalla det mens då det är så lite men kanske kan det vara det iaf? Har gått ned 17 kg i vikt, har nu 4 kvar tills normalt BMI. Ja det är IVF genom landstinget, vi har fått tid i Uppsala men tydligen kan man avvakta ett litet tag men fortfarande behålla sin plats i kön! Står ni alla i kö för IVF också?

• annaw85

Okej! Förhoppningsvis fungerar det med sprutor för dig nu då! Hur många försök brukar man göra och hur många har du gjort nu? (Har inte läst hela tråden).

• annaw85

EnBoll: Vad spännande att börja med sprutor nu, hoppas att det fungerar bättre än tabletterna för er! Går du också i Stockholm? Verkar som att det är "vanligt" att det kan bli svårt med en andra graviditet trots att man blivit spontant gravid första gången. Har du också PCO?

Vattenliljan: Tack, har alltid kämpat med min vikt och antar att det beror mycket på PCO och suget efter kolhydrater! Hoppas att jag denna gång går ned och stannar på den vikten. Om jag förhoppningsvis blir gravid ska jag verkligen försöka att inte gå upp så mkt som jag vet att jag lätt skulle kunna! Har du

• annaw85

Oj nu vart det fel! Har du också PCO Vattenliljan skulle jag fråga? Det kanske alla i den här tråden har!? Ja vi får alla hoppas på en höst med många plus :)

• annaw85

Hej allihopa! Kul att läsa om hur det går för alla :) Jag var på första besöket idag och ska börja med Provera nu, sedan lägsta dosen Gonal-F. Känns jättespännande!!!

• annaw85

Någon som testat Bisolvon? Hört att det ska vara bra om man vill bli gravid :)

• annaw85

Tack för svar på det melissa8601! Kanske kan vara värt att prova.

Så tråkigt när det inte går som man hoppas :( Man skulle bara vilja se in i framtiden och veta när man förhoppningsvis blir gravid. Så mycket hopp och sedan besvikelse är påfrestande såklart. Jag trodde verkligen att Pergotime skulle fungera för mig vilket det inte alls gjorde. Nu kanske det blir likadant med sprutorna men håller alla tummar och tår för att det ska gå :)

• annaw85

Melissa8601, det kommer flera plus om det ej går vägen denna gång! Förstår att det känns jobbigt :(

Vad tror ni alla om PCO och socker? Äter ni mindre kolhydrater eller äter ni allt? Jag tar Metformin som dem skrivit ut åt mig på Sophiahemmet. Har börjat få rätt ont i magen av dem dock :( Annars hjälper dem nog till en del mot sötsug! Jag vill ju fortfarande gå ned mer i vikt och då trivs jag bäst med att räkna kalorier men funderar på om jag ska börja utesluta kolhydrater snart. Den enda gången som Pergotime fungerade för mig var när jag inte åt så mkt kolhydrater om jag inte minns fel. Men samtidigt är det ju inte något som gynekologerna verkar rekommendera?

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?