-
De rekommendationer vi har fått är sex samma kväll som ÄL sprutan samt dagen efter. Man vill ha spermierna "på plats" när ägglossningen kommer. Spermierna lever flera dagar i dig. No worries!attlangta01 skrev 2014-06-04 07:19:47 följande:Hej! Nu har jag lite panik. Måste få lite råd eller snarare lugnande ord, från er. Tog ägglossningsspruta måndags kl15. Därav bör min ägglossning ske typ tidig onsdag morgon (runt nu) Jag har jätte ägglossningsont också så något händer eller har hänt. Vi hade sex igår kväll, tisdag kväll, runt kl 20 sist. Vi försökte ha sex imorse. Men det gick sig inte som vi ville. Vilket innebär att vi har haft sex ca 12h innan ägglossning. Jag får panik då det känns som det försämrar chanserna nu, då vi inte fick till det imorse. Vad säger ni? :'(
-
Här är en till som har paus till augusti.... hur ska man stå ut?
-
Jag ägglossar inte. Skäl har ffa varit kombinationen extrem stress, undervikt (konsekvens av nr 1) och PCO bild på äggstockarna (men inte PCOS) Med tanke på att det inte fungerat naturligt på många år så känner jag föga hopp att det skulle börja göra det just nu....Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-18 00:10:27 följande:
Får ingen av er ägglossning på egen hand? Jag har haft ägglossning av mig själv de månader jag inte sprutat de senaste månaderna så jag hoppas verkligen jag får de nu med under sommaren. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om min kropp bestämmer sig för att strejka igen. Håller tummarna för att vi alla ska lyckas i sommar utan sprutor! :)
-
För mig blev det tyvärr ingen ägglossning av senaste försöket. Kände på mig att det var något som inte sämre, en stor follikel för efter kort tids sprutande, kanske en cysta?
-
Ja precis, man tar blodprov en vecka efter beräknad ägglossning, och man mäter progesteronet. Om det är för lågt har man inte haft någon ägglossningVattenliljan skrev 2014-06-22 19:48:12 följande:
Tesen83: Spännande! Har du fått några ÄL-symptom?
snorklan: Hur vet man att man inte fått någon ÄL? Blodprov?
Jag har inte tagit något mer test sen i tisdags, och det är möjligt att jag tog det för tidigt. Det var ett RFSU-test och om informationen jag hittat stämmer har de lite högre HCG-tröskel än vissa andra test. Jag kan förstås inte veta om jag ägglossat, men jag tror det. Fick ÄL-sekret, och de andra tre gångerna jag tagit Ovitrelle har jag ägglossat. Men allt känns som i februari när jag fick tidigt missfall (började blöda på BIM+9) så jag har ställt in mig på att det nog är så den här gången också. Har knappt några gravidsymptom alls. Samtidigt finns det där lilla hoppet kvar, så jag vågar inte ta gravtest heller, ifall det är negativt. Så jag går bara och väntar och väntar på att börja blöda, typ. Det är skitjobbigt! :(
-
Vattenliljan: Jag tror att vissa kliniker gör det bara. Jag har kört 2 cykler med Gonal-F. Första fick jag 3 mogna ägg, gyno var tveksam men vi körde med ovitrelle ändå, trots risk för flerbörd. Dock blev det inget. Hade skyhögt progesteron på över 100 (ska vara typ ö ver 20 när man ägglossat) och det berodde sannolikt på att det var flera ägg. Hade extremt ömma bröstvårtor, jättesvullna bröst etc som höll i sig fram till mens. Andra gången hade jag en blåsa, som var väldigt stor efter väldigt kort tids sprutande. Tror inte att det var något "bra" ägg i den, antingen hade den vuxit för fort, eller så var det en rest av en cysta från förra omgången. Då blev det ingen ägglossning. Tror alltså att det inte blev ägglossning för att det var "fel" på ägget, inte på Ovitrelle i sig.
-
Vattenliljan: Jag misstänkte redan innan ovitrelle att det var något "fel" på follikeln, för den var för stor på för kort tid. Det var ändå värt att testa med Ovitrelle, men tyvärr ingen ägglossning alltså. Nu har jag tagit Primolut Nor och väntar på mensen. Gyno hoppas på egen ägglossning under sommaren, jag är mycket tveksam till att det kommer hända.
Hur går det för dig? -
Jag tänkte köra ÄL test för att inte missa något om jag mot all förmodan skulle ägglossa.Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-29 15:40:43 följande:
Hur gör ni andra under sommaren, kör ni sex regelbundet? Ägglossningstest? Eller de blir som det blir? Själv har jag körd ägglossningstester och nu idag fick jag positivt. Vi myste igår och lär köra idag och imorgon och sen hoppas på tur. :)
-
Jag tror på plus!Tesen83 skrev 2014-06-30 12:08:55 följande:
Då har jag testat idag. 12 dagar efter ovitrelle. Ett svagt +. Funderar på om det går att lita på. Har ni varit med om det? Känner mig förvisso gravid men har svårt att lita på resultatet ännu.
-
Vad konstigt och jobbigt! Tyvärr ska nifblödning komma tidigare, när ägget fäster in. Ta nytt test!Tesen83 skrev 2014-07-01 08:40:57 följande:
Hum... det här är bra konstigt igår possessivt gravtest idag helblankt och blödningar. Blir tokig på min kropp. Jag hoppas att det bara är nidblödningar men varför skulle då testet nu på morgonen vara blankt.
Känner mig kluven....