• LindaML

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej!:) Jag är inne på min andra omgång av puregon 75ie. Förra omgången fick jag bra äggblåsor (2st) på 20mm men verkar inte ha reagerat på ovitrelle sprutan för jag fick inte mens och var ej gravid. Så den här omgången ska vi ev köra med två ovitrelle sprutor så att äggen släpper 👍 Jag har en mild variant av PCOS och opererade bort dermoid cystor på äggstockarna i feb 2013. Fick kvar mkt av äggstockarna så de är skönt men de stängde stängdes av pga cystorna. Så vi försöker nu bara få igång ägglossningar så vi kan få ett syskon till vår son. Kul att hitta en tråd som inte handlar om IVF då väldigt många om puregon landar där :) Kanske hamnar vi där också men skönt att bolla tankar och erfarenheter med några i det här stadiet.

• LindaML
    attlangta01 skrev 2014-02-26 14:15:47 följande:
    Hej och kul att du hittade till denna tråd! Vi håller också på med ett syskon till vår son. Denna omgång får vi dock avbryta då jag inte reagerade alls. : ( Nu får jag se hur länge det dröjer tills vi kan komma igång med ett nytt försök. Men uppdatera gärna hur det går för er. Tycker det är skönt att bolla lite när man är inne i karusellen....

Vilken dos tog du den här gången?

Jag hoppas innerligt att den här omgången fungerar för oss. Vill höra bra saker ifrån gyn nästa gång jag ska dit på UL. Allt detta tar sån nedrans lång tid. :-/

• LindaML
    attlangta01 skrev 2014-02-26 22:41:26 följande:
    75IE. Men det gjorde jag sist också och då räckte det med att spruta i 7 dagar, sen fick jag ägglossning. Men tyvärr blev det inget ändå. Denna gången reagerade kroppen inte alls, trots samma dos..... Förstår inte alls varför, men kroppen är ju inte någon maskin....

När ska du på VUL?

Jaha :) jag ska på VUL på måndag. Dag 7 med sprutorna. Hoppas på bra svar då :)

Ja min läkare sa till mig att ovitrellen borde fungerat på mig men som du säger så är kroppen ingen maskin så det är bara att rätta sig efter den.. Hur ologiskt det än må vara
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?