• trina

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej,

Vi kör samma behandling fast med gonal-f istället. Vår behandling är som IVF med på nya protokollet eftersom jag inte har mens naturligt. Om en vecka får jag förhoppningsvis börja med sprutor! Det är vårt andra försök, första gången fick jag för många ägg som växte så vi fick avbryta. Beroende på utfallet av denna behandling så kanske vi går vidare till IVF.

• trina
    attlangta01 skrev 2014-02-22 19:00:32 följande:
    Hej!

Vad kul med ett svar : )

Så ni stimuleras med gonol- F för att du ska få ägglossning och sen gör ni sk "jobbet själva"?

Vilken dos fick du när du fick för många ägg?

Vi kommer troligen få avbryta vår behandling nu då inget händer, men får svar på det på tisdag...: /

Precis :) Började med 50IE och ökade till 75IE ett par dagar innan det konstaterades att det var för många ägg...

Vilken dos går du på?
  • trina

Detta är min andra omgång med sprutor och vi får börja med 50IE precis som tidigare. Ungefär tretton dagar tror jag det blev med sprutor. Vi fick köra tre omgångar med pergotime (enkel, dubbel och trippel) men inget hände. Känns lite surt att sprutor fungerat för bra... Är på sahlgrenska. Du då?

• trina
    lindavik skrev 2014-02-24 22:54:12 följande:
    Hej,

Jag och min sambo har påbörjat en utredning då jag fick veta att jag hade PCO. Hamnade på en privat klinik i Uppsala (bor själv i Stockholm) som även dem kunde konstatera PCO. Har precis genomgått min första behandling med Provera (för att få en mens) och Letrozol (för att få en äggblåsa att mogna och förhoppningsvis ägglossa). Jag är på dag 11 i menscykeln idag och var därför på återbesök för att göra ett vul på kliniken. Goda besked kunde levereras! En äggblåsa hade vuxit till sig och mognat, dock "bara" till 14 mm som förväntas växa till 20-25 mm och därefter ägglossa. Läkaren trodde att jag förhoppningsvis kommer ägglossa inom en vecka och ska därför börja äl-testa mig fr.o.m. torsdag. Spännande! :)

Om jag lyckas ägglossa nu kommer vi börja försöka bli gravida under maj månad (d.v.s. påbörja den "riktiga" kuren Provera och Letrozol) i mitten av april. Denna omgång vill vi bara se om behandlingen fungerar. Jag är såååå nyfiken, men än så länge verkar det fungera.

Vad spännande att ni också försöker och går under behandling. Hur ser planerna ut för er?

Fast den här tråden är ju inriktad för oss som kör sprutor och inte pergotime liknande tabletter... Finns ju hur många trådar som helst för Pergotime där du säkert får mer utbyte av erfarenheter och biverkningar än här. Det är ganska stor skillnad på behandlingarna.
  • trina
    attlangta01 skrev 2014-02-25 21:13:35 följande:
    Vi är på Sophiahemmet nu. Har du börjat spruta ännu? Du får berätta hur det går för dig sen när du sätter igång.

Får förhoppningsvis börja nästa vecka.
  • trina
    snövit skrev 2014-03-05 10:18:23 följande:
    ..hur går det för er? (har PCO) jag gjorde ett IVF i maj 2012 som blev ett plus och fick en pojke 13/2-2013..

nu har jag börjat med provera som ska ge mig en blödning sen börjar jag på en puregon behandling mensdag 3 med 50 IE (..för att sedan göra "jobbet själv") .. i hopp om ett syskon till våran prins :)

Vi gör också jobbet själva ;) börjar med sprutor idag!
  • trina
    snövit skrev 2014-03-05 19:25:09 följande:
    trina : spännande, uppdatera gärna hur det går! :)

skulle tippa att jag börjar med sprutor om ca:10 dagar.. hoppas dosen blir rätt så man slipper bli överstimulerad .. lycka till!! :)

Ja, jag blev överstimulerad förra gången efter 13 dagar med sprutor...
  • trina

Kan ju uppdatera om hur det gått för mig! Vi körde på med ivf, fick ut tre ägg varav ett blev befruktat. Fick tillbaka det igår så är på ruvardag ett idag :)

Snövit: Jag hade nog inte försökt. Tvillingar och trillingar är ju en risk inte bara för mamman utan även för barnen.

• trina

Snövit: Det hände oss förra gången med sprutor. Det var två till tre större ägg så vi fick avbryta. Denna gången var det ännu fler och då kände vi att vi ändå kunde köra på med ivf. Det verkar vara väldigt svårt att hitta exakt dos som bara ger ett eller två ägg...

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?