• Anonym (Orolig)

Tidigt missfall?

Hej!

Jag och min sambo har haft oskyddat sex de senaste två veckorna. Och jag har känt mig lite konstigare än vanligt, brösten har gjort mer ont och jag har haft en känsla att det tagit sig denna gången. jag har en väldigt oregelbunden mens, varierar mellan 28 och 40 dagar, så vet inte riktigt när ägglossningen är. Men jag tror att jag kände den för ungefär 14 dagar sedan (men det kändes likadant för 7 dagar sedan så det kanske inte var ägglossningen?). Vi försökte få barn under ca 6 månader för ett par år sedan och tänkte denna gången att tar det sig så tar det sig. Nu till min fråga, jag storstädade köket igår och efter det fick jag som mensvärk och det hade kommit en brunaktig flytning. Sedan kom det inte mer under kvällen. Men nu imorse så verkar det som mensen kommit. Men den var mörkbrun., Annars brukar min mens vara ganska  klarröd/mörkröd när den kommer. Så jag undrar om detta kan va ett tidigt missfall och om det var min storstädning av köket som kan orsakat det?  Kanske en dum fråga och tanke, men eftersom vi försökt ungefär ett halvår att få barn tidigare börjar jag bli orolig att det inte går. Jag är 26 år kanske jag ska nämna.

Tacksam för svar. :)

• Svar på tråden Tidigt missfall?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Jag tycker att det låter som mens. Du kan ta ett gtest då det brukar visa positivt uppemot två veckor efter ett missfall. Det är helt normalt att det tar uppemot ett år innan man blir gravid. Lycka till

Svar på tråden Tidigt missfall?