• rocknroll

Vilken LCHF-bok är bäst?

Det är en djungel med LCHF-böcker...
    Tänkte starta inom kort för att först bli av med sockerberoendet och gå ner i vikt och sen hålla den och må bra. De jag känner som kör LCHF gör lite hipp som happ. De har alla möjliga böcker och webbsidor/bloggar de besöker men jag vill ha EN bok. En bra bok där jag lär mig grunderna och kan köra igång med hjälp av tips och recept i boken. Sen tänker jag också hitta inspiration på nätet.

Min fråga:
    Vilken bok ska jag köpa/låna? Vilken är den enda jag behöver?

PS. Jag undanber mig kommentarer och ät mindre/träna mer, byt ut det ena mot det andra, testa detta istället...
    Jag vill ha tips på en bra LCHF-bok, inget annat. Tack <3

• Svar på tråden Vilken LCHF-bok är bäst?
  • paramore

Katrins bok "dags att bli smal" verkar alla gilla, jag har den inte själv men där ska det finnas matschema dag för dag tom, tror den är rätt billig oxå :)

Jag har själv gått ner 25kg med lchf helt utan bok haha, kommer gå kanon för dig! :)

• rocknroll
    paramore skrev 2014-02-18 19:22:30 följande:
    Katrins bok "dags att bli smal" verkar alla gilla, jag har den inte själv men där ska det finnas matschema dag för dag tom, tror den är rätt billig oxå :)

Jag har själv gått ner 25kg med lchf helt utan bok haha, kommer gå kanon för dig! :)
    Tack för tipset. Ska kika på den

Wow, 25 kg. Bra jobbat! Känner mig så osäker på allt och vill göra "rätt". En bok är kanske den stabila punkten. Vart hittade du hjälp och inspiration?
  • aleakim

Skaldemans böcker är jättebra, jag hade satsat på en av dem.

Jag har gått ned 23 kg med lchf, utan böcker men däremot hängde jag på inne på kolhydrater.ifokus.se. Det finns jättebra artiklar för nybörjare och man in fråga och bolla tankar. Många där inne har ätit lchf sedan innan det blev stort här.

Köpte mig några böcker efter ett tag, men det är ärligt talat mest för att jag gillar pappersversioner. Att ha en bra hemsida är nog mer givande i längden.

BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • rocknroll
    aleakim skrev 2014-02-18 22:04:23 följande:
    Skaldemans böcker är jättebra, jag hade satsat på en av dem.

Jag har gått ned 23 kg med lchf, utan böcker men däremot hängde jag på inne på kolhydrater.ifokus.se. Det finns jättebra artiklar för nybörjare och man in fråga och bolla tankar. Många där inne har ätit lchf sedan innan det blev stort här.
    Köpte mig några böcker efter ett tag, men det är ärligt talat mest för att jag gillar pappersversioner. Att ha en bra hemsida är nog mer givande i längden.
    Tack för ditt tips. Jag gillar också pappersversioner men tror att du har rätt angående hemsidor
Svar på tråden Vilken LCHF-bok är bäst?