• Anonym (Undrar)

missfall?

En vän till mej berättade att hon fått missfall för ca två månader sedan.
    Hon kände sej illamående på mornarna och köpte ett gravtest för säkerhetens skull (hon äter p-piller men inte missat att ta dem)
    Hon testade sej med morgon urin och testet var positivt. 
    Hennes sambo kunde inte fatta att hon var gravid och sa att vi måste testa igen.
    Så dom gick till apoteket samma dag och köpte ett nytt test.
    Men innan dom hann testa på nytt så fick hon fruktansvärda blödningar sa hon och ont i magen.
    Så hon tänkte att nu måste det ha blivit ett missfall, men testade igen dagen efter och då var testet negativt.
    Hon menade att hon sen hade bokat tid på gynn som kunde konstatera att hon fått missfall pga av svälda slemväggar eller vad det nu var.
    Men min fråga är nu, borde inte det andra testet endå visat positivt?
    Hormonerna(de man har i kroppen som ger utslag för graviditet) försvinner väl inte så snabbt ur kroppen?
    Och kan dom verkligen se att man fått missfall, eller kan dom bara "anta" att det var det?

• Svar på tråden missfall?
  • Anonym (Jo)

Jag testade negativt dagen efter mitt mf i vecka 5. Hade tagit två positiva tester varav ett digitalt. Så visst kan din vän ha varit gravid. Varför misstron?

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Jo) skrev 2014-02-18 02:10:08 följande:
    Jag testade negativt dagen efter mitt mf i vecka 5. Hade tagit två positiva tester varav ett digitalt. Så visst kan din vän ha varit gravid. Varför misstron?
    det är ingen misstro, bara en fundering hur det kan komma sig att hormonerna inte syns, att dom går ur kroppen så fort.
Svar på tråden missfall?