Man märker att det börjar gå fort nu!
Brösten: +7 cm sedan start, varav 4(!) cm sista veckan. De har börjat vara ivägen! +2 bh-storlekar. Sist slutade jag på +4 storlekar.
Midjan: +6,5 cm sedan start, +0,5 cm sista veckan. Plus tre hål i skärpet, sen gav jag upp. Mycket tacksam för snälla tarmar som varken är tröga eller svullna längre, men det löser sig nog mot slutet när de ska nöja sig med en bråkdel av den plats de har nu
Naveln: +9 cm sedan start, varav 1,5 cm sista veckan. Själva naveln börjar bli rätt grund nu när livmodern når ända dit.
Rumpan: +3,5 cm, varav 0,5 cm sista veckan. Sist var det dags att värpa när rumpmåttet överskred magmåttet på största stället. Får se om det stämmer den här gången med. 10 cm skillnad i dagsläget.
Jag hade hoppats bli mindre den här gången än sist, men är ungefär lika stor nu som jag var sex veckor senare i graviditeten med E. Det är ju fluff, tyvärr, men det är väl för att jag har ätit bort det värsta illamåendet. En kompis blev 10 cm större om magen med tvåan än ettan. Då har man ju tyngden lite längre ut och det måste kännas tyngre, tänker jag. Låter rimligtdå att man tycker varje graviditet är jobbigare. Dessutom har man ju storasyskon(et) att ta hand om och kan inte alltid vila när man behöver.
Kompisens etta kom på BF+14, tvåan på BF-3. Hon vägde lite mer med tvåan, trots att barnet kom nästan tre veckor tidigare. Jag är lite rädd för hur stor jag kommer att bli och hur jag ska orka, för det var inte roligt sista månaden. Och tänk om det blir övertid på det?! Fast jag har ju inte känt av så mycket foglossning än och sist var den värre vid den här tiden *hoppas*. Dessutom är väl risken att få havandeskapsförgiftning en gång till rätt liten? Det var ju rätt tungt, eftersom jag gick med magont i flera veckor.