• Malva05

Kalorisnåla maträtter.

Hej jag äter efter 5.2 dieten och skulle vilja ha tips på olika kalorisnåla maträtter.
    Både såna som passar fastedagarna  men även andra dagar.
    Ni får gärna skriva recept samt om ni vet hur många kalorier den innehåller .

Tacksam för tips  

• Svar på tråden Kalorisnåla maträtter.
  • Duckan

Viktväktarnas soppor är kalorisnåla och de vet jag att mina vänner som kör 5:2 äter på fastedagarna. Kostar 18 kr och linssoppan och nudelsoppan är goda tycker jag.

• Malva05
    Duckan skrev 2014-02-17 12:38:03 följande:
    Viktväktarnas soppor är kalorisnåla och de vet jag att mina vänner som kör 5:2 äter på fastedagarna. Kostar 18 kr och linssoppan och nudelsoppan är goda tycker jag.
    Hittar man dom i vanliga matbutiker eller ??
  • Duckan

Ja absolut, jag har köpt både på Hemköp och vår lilla Ica.

• Defeateris

Kan tipsa om proteinrik tonfiskröra..

1 burk lättkvarg
    1 burk tonfisk
    Hackade grönsaker efter smak, jag brukar köra på tomat, gurka, paprika, rödlök och ibland majs när det passar in i kaloribudgeten
    Dill
    Vitlök
    Salt och peppar

Blanda och ät.. =) Smidigt, kalorisnålt och jäkligt mycket proteiner vilket är bra..

• Malva05

Va kul med svar, och ska pröva de ni skriver, ja det är ju som sagt bra att ha lite olika alternativ
    till fastedagarna samt att det kan va bra och ha dagar men kanske vill äta nått mer kaloririkt till lunch eller middag.

Men vill gärna ha mer tips  

• Malva05
    Nyfikna72 skrev 2014-02-17 18:43:36 följande:
    Äta vanlig mat men mindre portioner kanske?
    Äter redan mindre portioner (vanlig mat) än tidigare , och sen var inte det jag fråga om, utan min fråga var tips på kalorisnåla maträtter.  (vanlig mat) 
Svar på tråden Kalorisnåla maträtter.