Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Efter två års kämpande, gravid

Hej!
    Efter två års kämpande med olika mediciner, pergotime och progesteron ställdes vi i kö till IVF. På morgonen dagen för vårt första IVFbesök på fert.mottagningen testade jag mot vår läkare och vårt eget hopp, helt plötsligt positivt efter 14 pergotime omgångar och andra omgången med progesteron. Helt otroligt, lyckan och förvirringen var total. Jag skulle samma dag lära mig ta sprutor inför IVF starten, och istället åkte vi hem med positivt resultat på stickan. Läkaren gjorde vul och kunde inte se annat än förtjockad hinna, för tidigt trodde hon. På torsdag ska vi på vul igen, det borde vara ungefär 6+0-6+2 enligt beräkningar från första mensdag, med ett avdrag på tre dagar i och med senare äl vid pergotime. Jag känner inga symtom dock och min oro bara växer och växer. Brösten ömmar och bränner från och till, men det är ju också en vanlig biverkning av progesteronet. Jag känner mig som en livrädd karusell, ena stunden lycka och andra stunden forsar tårarna i rädsla att förlora det lilla hopp vi faktiskt lyckats få efter allt kämpande för vårt plus. Min fråga är, vad kan man förvänta sig vid ett tidigt vul? Och borde jag känna symtom på att faktiskt vara gravid nu? Jag testade gravid med clearblu veckoindikator 1-2 5 februari. Helgen därefter 2-3, och efter en vecka till stod det kvar på 2-3. Borde det inte ha ökat mer i hcg till 3+ ?
    Jag är verkligen livrädd att förlora detta lilla pyre, samtidigt som jag önskar att jag kunde komma till ro och faktiskt njuta av att vi har lyckats.

Svar på tråden Efter två års kämpande, gravid