ölburk2 skrev 2014-07-10 14:41:42 följande:
Ingen energi är helt ofarlig, just för att det är energi det handlar om, en energikälla som vara för "evigt" är Solen.
Den ger mer energi äv vad vi nånsin kan förbruka, å lösningar finns redan på hur vi ska utnyttja den för att för "evigt" bli av med energiproblemet.
Men ingen regering i Världen som idag är beroende av kärnkraft, eller har tillgång till andra energiproducerande produkter till ett rimligt pris, eller de energiproducerande företagen, vill vi ska gå över till Solenrgin redan nu.
Det skulle innebära stora förluster i rena pengar å en maktförflyttning, alltså väntar man med att ta större steg mot ren Solenergi tills gas å olja sinar..
Nån som tror vindkraften är framtiden?
Glöm det, den är enbart en biprodukt, en parantes i vår energiförsörning under några decennier.., ett bra sätt att skjuta energiproblemet framför oss å tysta miljömupparna, det påverkar heller inte inkomsterna för oljebolag eller regeringar, då dom ofta själv är de som står bakom vindkraftprojekten å därmed håvar in ev vinster..
Med solenergin går inte det, för den kan lätt användas för småskalig pruduktion, så där mister alltså regeringar å oljebolagen helt makten å inkomsten..
Ingen kan missa vad det skulle innebära.., så jag gissar det grunnas nåt otroligt mycket på hur dessa förluster ska kunna ersättas.., makthavarna skulle såklart vilja beskatta, å jag tror dom hittar på nåt sätt att förbjuda eller avgiftsbelägga solenergin.
Skatteförluster måste alltid ersättas med avgifter av nåt slag, om vi ska kunna behålla välfärden..., rätt lustigt hur väl Alliansen lyckats lura folk, att dom fått det bättre genom att skatten har sänkts, att dom själva betalat allt ur egen ficka har dom helt missat.., vad Alliansen har gjort är att sälja ut allt av värde vi svenskar en gång i tiden sparat ihop till å byggt upp för välfärden, å när pengarna från dessa försäljningar tar slut, ja då kommer skattehöjningar, höjda avgifter eller fler avgifter att införas.., detta oavsett vilka som sitter i regeringen.., alla behöver samma mängd pengar, bara sättet att håva in dom skiljer..
Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Men varför sätter inte du igång och pumpar ut gratis solenergi till alla människor, och konkurrerar arslet av alla energibolag?