Faber skrev 2014-03-21 14:06:43 följande:
Nej så är det inte, mp nyttjar känsloargument och lever i en egen värld. Romson är inte mer kvalificerad att uttala sig om t.ex. klimatet än någon annan. Vi har nu haft en platå där temperaturen inte ökat på 17 år. Vattenivån runt Stockholm har i medel sjunkit bara för att ta några exempel. Ändå säger hon att situationen är katastrofal, något som inte ens alarmisterna inom IPCC håller med om. Ironiskt nog är hon emot kärnkraft och vill inte ha forskning på 4:e generationen. Det är helt klart att hon styrs av ideologi och inte logik.
När det gäller försvarsfrågan vill hon ha "ett dialogbaserat försvar"
Hon vill lägga ned i stort sett hela basindustrin och gaggar om tjänster utan att begripa att utan den finns heller inga tjänster.
Människan är ju ute och cyklar.
Vad hon som professor i miljörätt kan är lagstiftning. Vad gäller vid öppnandet av en ny gruva? Var får man bygga hus inom område x om det handlar om vattendrag? etc. Detta har inget att göra med att förstå hur saker fungerar.
Sedan tror jag inte hon är mycket till professor längre heller precis som Löfven inte är mycket till svetsare. Man hör att Löfven är ju svetsare, han förstår hur det är på golvet. det är rent skitsnack.
Han var svetsare i 2-3 år innan han engagerade sig fackligt. Vanligtvis brukar de uppgifterna utökas efterhand till dess att de upptar det mesta av tiden så efter 6-7 år så var han bara svetsare på papperet och i realiteten fackpotentat. Samma sak gäller Romson och vår försvarsminister som är före detta Officer.
Med tanke på att hon är doktor i miljörätt så tycker jag att hon är mer kunnig än gemene man eftersom hon har tillgång till alla de senaste forskningsrapporterna.
Det som är intressant med miljöpolitiken är dock att det verkligen finns 2 tydliga sidor, det finns de som hävdar att människan inte alls har med klimatförändringar att göra och det finns dem som hävdar att människan har i princip allt med det att göra.
En politikers roll är inte alltid att vara expert på området, utan tolka expertisen och utgå ifrån den vilket Åsa Romson gör i många situationer även om jag inte håller med henne när det gäller kärnkraftsfrågan.
Men att säga att hon är okunnig på området är att ta sig vatten över huvudet, hon är mer kunnig än de flesta svenskar på området miljö. Det vet också om man faktiskt träffat henne personligen!