Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk MP?

Man önskar det vore ett stort fä*la skämt bara, men nä ... det är verkligheten:

Nu förbereds för cement-ransonering!

mobile.twitter.com/jonsson_henrik/status/1451143545356800002

När cementransoneringen börjar drabba allt från gruvnäring till byggnadsindustri och svensk industriexport, kom då ihåg att miljöpartiet - som är direkt ansvarigt för denna kris - är övertygat om man i framtiden kommer att kunna lära sig bygga utan cement.

Tack Miljöpartiet!

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

För att de ägnar sig åt barnslig symbolpolitik och de verkar inte kunna växa ifrån det heller.

www.svensktidskrift.se/maria-stockhaus-bromma-flygplats-ar-mer-an-en-politisk-trofe/

Göran Persson beskriver i filmen "Ordförande Persson" Miljöpartiet som "omoget, opålitligt och fixerat vid pubertala politiska troféer". Det är en tuff retorik men vi kan efter sju år med en S/MP regering konstatera att det ligger en del Perssons analys.

Istället för att ställa om Sverige - rusta vägar, hamnar och flygplatser för el och vätgas samt säkerställa storskalig biodrivmedelsproduktion - har partiet lyckats förhandla till sig symboliska troféer. Förslag som har minimal påverkan på klimatet men som trofé visar att partiet fått genomslag.

• Flash Gordon
    Jonnynilsson skrev 2021-10-25 08:22:48 följande:
    Helt rätt. Där får Cementa ta på sig ansvaret. Sen om en fullständigt ifylld ansökan hade gått igenom vet vi inte. För hur som helst så är det stor lokal miljöpåverkan.
    Gå inte på Fake News om "inte komplett handling". Det är ett sosse-spinn för att lägga skulden på företaget.

Överklagan från Cementa finns länkad här någonstans av mig. 

Domstolen missade vissa saker som lades fram i rättegången. Andra saker har de helt feltolkat. Och så vidare.
  • Flash Gordon

För alla att läsa och sprida

• Flash Gordon

För alla att läsa och sprida

• Flash Gordon
    K Markatta skrev 2021-10-25 18:29:31 följande:
    Ringhals presschef kommenterar ett osakligt anti-kärnkraftsinlägg av MP:

twitter.com/annacollin/status/145261629963758...
    "Hej Miljöpartiet. Det är helt OK att ni inte gillar kärnkraft. Jag har dock svårt att tro att ni medvetet kommunicerar felaktigheter om den, för det vore ju ansvarslöst? Ni är välkomna till Ringhals, vi berättar faktabaserat och visar hur det går till hos oss. Jag bjuder på kaffe!"

En arg SSU:are svarar:

"Ditt och Ringhals ansvar är att vara lojala till demokratiska beslut, inte privata vinstintressen. Sluta twittra och förbered er för att få ert kraftverk nedlagt."

Framtida ministerämne?
    Samma kille som skapat en massa fake-konton på borgerliga och SD-politiker och som försökte hindra en oberoende journalist (Lamotte) att tala med folk genom att blåsa med ett signalhorn i öronen på journalisten.

Ja, garanterat en god socialdemokrat.
  • Flash Gordon
    Egon den stora skrev 2021-10-25 21:26:42 följande:
    Frågan är vilket demokratiskt beslut. Hänvisar han till folkomröstningen där man kunde rösta på nej, lite mer nej, eller jätte nej?
    Ni som var med då, hur gick egentligen snacket? Varför fanns det inget ja?
    Detta:

twitter.com/simonwakter/status/1443603307071688708

"Informell styrning" som MP:s Lise Nordin kallar det. 

"Man säger till sitt statliga bolag vad man vill ha av dem"
  • Flash Gordon

Per Bolund?

Han gör en episk intervju i Ekots Lördagsintervju:

sverigesradio.se/avsnitt/ekots-lordagsintervju-med-per-bolund-mp

Trettiofem minuter intervju utan att han svarar på en enda fråga som journalisten ställer. Inte EN!

Istället så börjar han varje svar i stil med: "Låt mig först få påpeka att ..." och sedan drar han sina inövade talepunkter i en halv minut eller så utan att svara på den faktiska frågan.

Episkt usel.

• Flash Gordon
    Ella1977 skrev 2021-11-02 13:01:18 följande:
    MP har gjort sitt i politiken. De har fått de andra partierna att börja diskutera miljön och att har även ett vettigt miljöprogram. På samma som Sverige demokraterna har fått partierna att diskutera invandrings frågan. När frågan tas hand om de me etablerade partierna så behövs inte en fråges partierna längre.
    Ja, politiskt är Miljöpartiet onödigt. Andra partier driver miljöfrågorna också och gör det dessutom bättre. Därför är MP onödigt.

Men du underskattar symbolvärdet i att rösta MP för (särskilt) unga och kvinnliga väljare. Tänk Greta och hennes följeslagare.

MP kan klara sig kvar enbart på att vara en ren proteströst mot samhället
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-11-04 08:20:40 följande:
    Miljöpartistisk logik:

Straffrabatt till unga under 21 år, de är ju så omogna.

Sänk rösträttsåldern till 16 år, de är ju så mogna.

Desperation för ett vikande grönbrunt väljarunderlag?
    Barn ska rädda oss...
    Ja, vi vet att yngre röstar på MP i högre grad.

Förslaget om rösträtt från 16 läggs fram för att gynna det egna partiet.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?