FDFMGA skrev 2016-06-13 20:01:35 följande:
Ok, det är alltså betydelsen av "sedan" du inte förstår.
I frasen "särskilt sedan MP fått regeringens mest dugliga politiker som språkrör" fyller "sedan" funktionen av att beskriva att något har hänt. Det skulle ha funkat lika bra med "efter att".
Hade jag däremot skrivit att MP:s språkrör är regeringens mest dugliga politiker hade jag antingen kunnat syfta på bägge språkrören eller också på någon av Fridolin eller Lövin.
Nu syftade jag på Lövin.
På vilka punkter är din kritik mot Lövin som mest pregnant?
Du kan försöka förklara hur du vill, men kommer ingen vart. Sedan Romson byttes ut mot Lövin så är det Lövin och Fridolin. Varför skulle man bortse från Fridolin när man pratar miljöpartiet eller miljöpartiets medlemmar eller miljöpartiets representanter eller miljöpartiets språkrör?
Vill du prata om Lövin specifikt så gör du bäst i att enbart nämna Lövin och ingen konstellation där andra ingår.
Jag har ingen egen åsikt alls om Lövin, hon är för ny för att ha bekänt färg för mig som befinner mig utanför partiets sfär.
Även om hon skulle visa sig vara duglig tror jag hon får svårt att jobba upp förtroendet för mp, dels för att det är så illa tilltyglat och dels för att Fridolin fått behålla sin post. Fridolin riskerar bli ett tungt ok för Lövin att bära.