Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk MP?

Philipsson skrev 2014-07-06 10:23:21 följande:
    Folk hatar väl Mp för att åtminstone det ena av partiets nuvarande språkrör, tycks hata män.

Hörde ni inte hennes tal från Almedalen?

Maken till manshat har väl sällan hörts.
    Lyssnar väldigt sällan på haschrökare.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    themia skrev 2014-07-06 11:56:05 följande:
    Den där kampanjen är dödfödd. Folk är klokare än så.
    "I Miljöpartiet uppger drygt 23 procent av kandidaterna att de har använt narkotika."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19159365.ab

Inte konstigt att deras politik ser ut som den gör.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Jeaninne skrev 2014-07-11 10:55:07 följande:
    Det har jag missat. Korkat av dem i så fall. Vattenkraften är ju en fantastisk möjlighet som vi har här i Sverige, med alla våra forsar och älvar. Rent och ofarligt är det också.
    Rent och ofarligt?

Har du sett hur ett reglerat vattenmagasin påverkar naturen?
    Jag tror inte att de 11 miljoner människor som miste sina hem pga Banqiaodammens ras håller med om att det är ofarligt, de anhöriga till de 171 000 som omkom håller nog inte heller med dig där.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-07-26 12:14:57 följande:
    www.dn.se/ekonomi/elbrist-nar-reaktorer-star-.../

Kärnkraften är långt ifrån så pålitlig som vissa påstår.
    Och varför stod de stilla i det aktuella fallet? Har du någon koll på det?
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-07-26 18:11:35 följande:
    Ja. Det står om det i artikeln och finns flera andra artiklar att hitta. Och det var varken första eller sista gången som reaktorer stod stilla eller gick på halvfart precis då som Sverige som mest behövde el.
    Citera tack, det enda jag såg var "Ringhals 1 har en ventil som inte håller tätt när man kör på full effekt, så därför har vi gått ner i effekt"

Återigen, varför står våra kkv still ibland tror du?
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-07-26 21:26:51 följande:
    Jag tror inte nåt.
    De står stilla av massa olika skäl. Som t.ex klimatskäl
    Eller som ofta går att härleda till att det är en dyr och krånglig och väldigt riskabel energikälla, som kräver enorma säkerhetsrutiner och annat.

Nu stod det ju i och för sig mer än så i artikeln.

Vad insinuerar du?

Du får gärna belägga motsatsen. T
    ex. ett land med likvärdigt klimat och förutsättningar som har kärnkraft som är helt pålitlig och tillfällig ständigt som hävdades ovan.
    Klimatskäl? Snälla du, fram med en källa nu.

På det sista svarar jag Finland.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-07-26 21:42:50 följande:
    Det står om det i länken jag redan bidragit med. Om att kylan påverkar.

Källa till det sista?
    Men snälla nån, har du ens läst artikeln du citerar?

"Förutom de stillastående kärnkraftverken har kallt väder bidragit till att Sverige fått elbrist."

Kallt väder har bidragit till elbrist. Eller har du läst in något annat i den meningen?

Läs artikeln igen.

"Olkiluoto kärnkraftverk (finska: Olkiluodon ydinvoimalaitos) är ett av Finlands två kärnkraftverk och ligger på halvön Olkiluoto i Euraåminne kommun i landskapet Satakunda i Finland. Olkiluoto har två reaktorer och en till är under uppbyggnad. Reaktorerna drivs av Industrins Kraft Abp (TVO) (finskspråkiga parallellnamnet: Teollisuuden Voima Oyj) och har sedan 1990 haft en väldigt hög tillgänglighet, samtliga år mellan 93 och 97%"

http://www.analys.se/lankar/Fakta/fakta35.pdf

• Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-07-28 09:30:09 följande:
    Hehe! Har du läst artikeln?

" Ringhals 1 har en ventil som inte håller tätt när man kör på full effekt, så därför har vi gått ner i effekt. Det skulle ha åtgärdas på fredag, men i och med att det är så kallt låter vi den gå på reducerad effekt och avvaktar stoppet, säger Gösta Larsen, kommunikationschef på Ringhals."

Och visst, jag kan googla på finsk kärnkraft så ser vi vad vi hittar! :)
    Du har möjligen läst artikeln, men uppenbarligen inte förstått vad du läst. Vill du att jag ska förklara vad som står, lille vän?

Googla du på finsk kärnkraft.
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2014-07-28 08:19:34 följande:
    Jämfört med allt utom kärnvapenkrig. Vid en allvarlig olycka dör miljontals människor och radioaktivitetens skadeverkningar gör att barnen föds missbildade i generationer.

Obegripligt hur man kan tycka att det är ok. Kärnkraft är liksom inget alternativ.
    Nu har vi haft 3 olyckor av allvarligare slag, var har du sett att miljontals människor har dött?

Tar du in såna uppenbarelser också via din SD-parabol?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?