Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon
    oOOo oOOo skrev 2016-07-12 10:20:46 följande:
    Miljönissarna lider av samma förnuftstorka ang klimatet som vänstern när det handlar om ekonomi, de har fastnat i barnstadiet.
    MP:s problem rakt genom. Kunskap, fakta och verklighet jobbar emot deras politik och visioner.

Men nu skulle de visst bli "visionära realister" istället. 

Jojo.
  • Flash Gordon
    oOOo oOOo skrev 2016-07-12 12:11:10 följande:
    Tyvärr kommer de alltid få väljare bland naiva rädda stackare som inte förstår bättre.
    Kanske. Kanske inte.

Det trodde jag också en gång i tiden ("det kommer alltid nya 18-åringar som får rösta") men nu visar siffror att de bara har 2,1% kärnväljare.

Resten upp till 4% måste de övertyga med sin politik.

Men med vilken politik?

Islamismen, som varit en av MP:s paradgrenar, är numer stendöd som politiskt område.

Identitetspolitiken? Där tävlar de med Fi och V.

Miljöpolitiken? Kolgruvor, Förbifarter, Bromma flygplats ... Nja, tveksamt va?!
  • Flash Gordon

Ledamot av Miljöpartiets partistyrelse går ut med att könssegregering är frihet och att islamsiska krav på att män och kvinnor inte får bada ihop inte är islamism. Hon är också ledande inom den islamistiska föreningen "Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa", startad av islamisten och tidigare MP-ministern Mehmet  Kaplan:

https://twitter.com/BjorklundVictor/status/761505081535635456

Kan vi anta att detta är Ok:at med övriga MP-ledningen och att det därmed är att betrakta som MP:s åsikter?

Har verkligen inte MP lärt sig ett endaste någe´ av hela Kaplan-historien?

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-06 14:04:20 följande:

Vad jag kan se så förespråkar Sümeyya Gencoglu att det ska vara tillåtet för badhus att i tillägg till badtider som är gemensamma för kvinnor och män har badtider som är separata för kvinnor och män och på så sätt uppnår man en större valfrihet.

Vi kan ta exemplet med Liljeholmsbadet, ett anrikt svenskt badhus som byggdes på 30-talet. Här har man i mer än 85 år haft badtider som är gemensamma för kvinnor och män men också badtider. som är separata för kvinnor och män (det finns fler Svenska badhus som har haft samma tradition). Jag tolkar Sümeyya Gencoglu som att hon anser att exempelvis Liljeholmsbadet ska få fortsätta med sina traditionella badtider medan jag tolkar dig som att du tycker att tvärt om (att separata badtider är fel)? I så fall förespråkar ju Sümeyya Gencoglu en mer liberal linje än vad du gör.Hur ser du på Liljeholmsbadet och de separata badtider som de har haft sedan 30-talet?

Vad hon säger att könssegregering i offentlig miljö är "frihet" och att religiösa krav på detta inte är islamism.

Ja, jag tycker att det är fel att samhället köns-segregerar.

Vill muslimer ha separata badtider för män och kvinnor kan de hyra ett bad.

Detta är alltså en styrelseledamot i MP som samtidigt är med i öppet islamistiska SMFR. Jag hade trott att MP ,skulle rensa ut denna typ av tänk och personer efter Kaplan-affären.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-06 17:33:18 följande:
    Det är inte bara muslimer som är intresserade av separata badtider för kvinnor och män.

Du är alltså kritisk till Liljeholmsbadet som har haft separata tider för kvinnor och män någon dag i veckan ända sedan 30-talet? Tycker du att Liljeholmsbadet ska förbjudas att ha separata badtider för kvinnor och män?
    Debatten nu handlar varje gång om muslimer som kräver att baden skall köns-segregeras både till besökare och personal och att alla fönster dessutom måste täckas för. Ingen annan man skall kunna se på deras kvinnor.

Det är inte samhällets uppgift att med skattemedel hjälpa till att könssegregera. Oavsett sammanhang. Särskilt inte som samhället i övrigt jobbar åt precis motsatt håll.

Nu sitter det alltså en styrelseledamot i MP som tycker att köns-segregering är frihet och att det inte är islamism att ställa den typen av religiösa krav på samhället. Eftersom det är en styrelseledamot, just omvald dessutom, så får man anta att detta på något sätt är en OK hållning inom MP.

MP är ett parti som verkligen inte verkar ha förstått någonting, som det ser ut.

.
    De hade alltså 2,1% kärnväljare enligt en undersökning för någon månad sedan.

Med en del tur kan det vara så att denna islamistiska politik de företräder gör att de inte lyckas locka ytterligare 1,9% av väljarkåren i nästa val.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-08 09:45:59 följande:

Först hävdar du att debattartikeln om skilda bad-tider skulle vara nyskriven (trots att artikeln är ett år gammal). .

Vad har du fått det ifrån?

Jag hävdar att människan sitter kvar i MP:s partistyrelse och jag förväntar mig att hon med den sortens islamistiska åsikter borde vara borta vid det här laget. Istället blir hon till och med omvald efter Kaplan-affären trots sin uppenbara islamism och sitt personliga engagemang i en öppet islamistisk förening (SMFR).

Tycker inte du det är anmärkningsvärt? Att efter hela Kaplan-affären så håller MP fast vid sina islamistiska kontakter? Hela vägen in i partistyrelsen.

Därefter väljer du att ta upp saker som inte nämns överhuvudtaget i debattartikeln.  .

Vilka saker då?

Jag lyfter fram två saker som hon för fram: att hon menar att könssegregerade badtider är "frihet att välja" och att dessa religiösa krav på att könssegregera "inte är islamism".

Hon är styrelseledamot i MP. Hon för fram dessa åsikter. Då ställer jag frågan om detta är OK med resten av partistyrelsen och är att betrakta som deras åsikter.

Eller menar du att det är ointressant i sammanhanget att hon är aktiv i den öppet islamistiska föreningen SMFR?

Vad mig anbelangar så ser jag intet fel med om ett badhus ... väljer att erbjuda separata tider för kvinnor om män någon gång i veckan.

Där har vi olika åsikt.

Jag tycker att rent principiellt så ska samhället inte ena dagen jobba för att motverka könsåtskillnader för att sedan dagen efter aktivt underlätta könssegregering.

Vill dessa muslimska föreningar att deras kvinnor ska kunna bada utan att någon annan man tittar på dem kan de hyra badtider själva.

Men trådar om detta finns det redan en 4-5 stycken. Minst.

Här handlar det istället om omdömet hos MP som låter denna människa få fortsätta hålla i trådarna. Det handlar om MP:s nätverkande med islamismen i Sverige.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?