Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk MP?

Tack och lov för de som inser att vi inte lever i MP's Teletubbiesvärld.

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-04-26 12:32:18 följande:
    Om det är storkrig så är nog fokus på helt andra fiender än Sverige. Idag finns ett par rejält mäktiga block i världen, som sitter på en rätt makalös arsenal. Länder som Sverige ter sig nog som rätt obetydliga om man t.ex. är i krig mot NATO eller Ryssland. Det där med gå rätt igenom må ha varit relevant för 200 år sedan, och även för 70 år sedan. Jag skulle ju vilja påstå att krigföringen har ändrats. Det handlar ofta rätt lite om fotsoldater som behöver gå igenom länder. Ett modernt storkrig skulle nog handla om helt andra saker. Och exakt varför skulle någon från öst vilja gå igenom Sverige? Vart skulle de gå då? Visst, Norge är med i Nato. Men är nog knappast förstamålet?
    Det är väl lite mindre otroligt att NATO i så fall skulle gå från Norge genom Sverige, för att få tillgång till östkusten eller Gotland. och med tanke på Sveriges nutida relation med NATO så är det rätt troligt att vi bara skulle släppa igenom dem utan några direkta aggressioner. Eller?
    Det känns ju tryggt att vi har en sån försvarsexpert på forumet, tänk att just du har lösningen på försvardilemmat tillsammans med ditt teletubbiesparti? Dina briljanta analyser i ämnet borde ju kunna rendera i ett Nobels Fredspris allra minst, tänk att ingen annan kommit på detta? Av alla världens länder och politiska partier är det just du och MP som har lösningen, helt fantastiskt.
  • Rataxes

Den miljöpartistiske fåntratten som vill ge fredspriset till terroristen Abdullah Öcalan höjer knappast vattenmelonernas status hos den tänkande delen av befolkningen.

• Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 08:55:37 följande:

Fast de är inte med och styr. Är du verkligen säker på att de driver idén att Tyskland ska ersätta kärnkraft med kol och gas? Eller hade de en annan plan?

Det som händer i Tyskland är väl, om man ska resonera på detta sätt (vilket jag inte tycker att man kan), ett exempel på hur energipolitiken blir när Kristdemokrater är största parti?

Fru Merkel tog tillfället i akt och neutraliserade Die Grünen som marginaliserades ytterligare efter valet 2013.

Politiskt rävspel och ingenting annat.
  • Rataxes
    grind skrev 2014-05-11 12:11:50 följande:
    De vill bestämma vilka som ska sitta i styrelsen i mitt företag.
    De vill bestämma vem som ska vara hemma med barnen, jag eller min fru.
    De vill bestämma att min fru ska arbeta.
    ,
    mm mm mm
    Du måste ju förstå att Vattenmeloner förstår bättre än du hur ditt företag skall skötas, vem som ska vara hemma med era barn och att di fru skall arbeta. Har du inte insett det ännu väntar ett Miljöpartistiskt Anuscertifierat indoktrineringsläger där du lär dig att tänka rätt.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-05-11 16:03:33 följande:
    Låter inte så rationellt kanske. Finland var nog aldrig "vårt heller". Och Danmark är väl våra ärkefiender också? Och de är ju med i NATO.

Kanske ska alliera oss med Kina då?

Finland var en likvärdig del av Sverige till 1809. Åtminstone i 600 år.
  • Rataxes
    Quintus Zebra skrev 2014-05-11 16:20:45 följande:
    Ja, jag upplever ju som om MP faktiskt har ett gäng förslag som snarare ökar individens frihet.

Om de "liberala" konservativa krafterna hade fått som de ville, hade väl inte jag som man kunnat vara hemma något med mina barn? Är extremt glad för detta.
    Källa på detta?

Du har som man haft möjligheten att vara föräldraledig sedan 70-talet. Det enda som är nytt är att politikerna anser sig veta bättre än du och din familj, hur föräldraledigheten skall tas ut.
  • Rataxes
    Faber skrev 2014-06-23 18:24:11 följande:
    De kommer från en annan planet, de vill montera ned industrin i Sverige, 2014 i all ära men industrin är och förblir grunden till välstånd. De vill införa saker som ibland innebär mer miljöbelastning(publikfrieri eller okunskap?), de far med osanning i klimatfrågan (vilket inte är unikt för mp), de silar mygg och sväljer kameler, ja listan kan göras lång.

Hur någon normalt funtad människa kan rösta på dem övergår mitt förstånd men jag har insett att de som bor i de chicka kvarteren i huvudstaden också bor i en reva i rymdtidsflödet där normala naturlagar uppenbarligen inte gäller.
    PlusSkål
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2014-07-03 10:38:44 följande:
    Var fjärde miljöpartist som står på riksdagslistan använder, eller har använt, knark:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article19159365.ab

Slagna bara av Fi:s representanter med tre procentenheter.
    För den som otroligt nog trodde något annat.

Haschtomtar är kanske en lämplig etikett på detta flumparti trots allt?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?