Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk MP?

Tom Araya skrev 2016-06-13 08:02:00 följande:
    Om du pratar om mp's nuvarande språkrör som de mest dugliga politikerna så ingår ju Fridolin där och jag håller inte med dig att han är duglig.
    Problemet är att du inte tar till dig vad FDFMGA skriver...
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-06-14 08:18:18 följande:
    Spelar liksom ingen roll - eller ungefär lika relevant som att ställa frågan till mig vad KD behöver göra för att jag ska få förtroende för dem. Svar: Lägga ner partiet.

Ja, jag tror att Peter Eriksson som bostadsminister och Isabella Lövin som språkrör kommer att betyda en hel del för regeringen och MP och även för möjligheten att komma fram till blocköverskridande överenskommelser som energiöverenskommelsen.

Idealet hade varit att Peter Eriksson hade ersatt Fridolin som språkrör, men tyvärr...

Inte desto mindre tror jag att MP successivt kommer att vinna anhängare fram till valet, inte i mängder men så att de kan nå upp till senaste valresultatet och kanske därutöver.

Man kan vända på allt, hade andra partier tagit lika lätt på prestigen som MP och varit lika villiga att kompromissa för att nå fram till gemensamma lösningar för Sverige så hade vi haft ett helt annat läge i Sverige idag.

MP kommer fortsatt att vara avskytt av en viss kategori människor - men det är bara bra. 

Utgår man från den här tråden så är det inte svårt att dra slutsatsen att MP:s fiender är en tillgång för MP - politik är inte enbart rationell, det betyder en del hur ett partis motståndare uppträder.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-06 01:32:26 följande:

Ledamot av Miljöpartiets partistyrelse går ut med att könssegregering är frihet och att islamsiska krav på att män och kvinnor inte får bada ihop inte är islamism. Hon är också ledande inom den islamistiska föreningen "Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa", startad av islamisten och tidigare MP-ministern Mehmet  Kaplan:

https://twitter.com/BjorklundVictor/status/761505081535635456

Kan vi anta att detta är Ok:at med övriga MP-ledningen och att det därmed är att betrakta som MP:s åsikter?

Har verkligen inte MP lärt sig ett endaste någe´ av hela Kaplan-historien?

Vad jag kan se så förespråkar Sümeyya Gencoglu att det ska vara tillåtet för badhus att i tillägg till badtider som är gemensamma för kvinnor och män har badtider som är separata för kvinnor och män och på så sätt uppnår man en större valfrihet.

Vi kan ta exemplet med Liljeholmsbadet, ett anrikt svenskt badhus som byggdes på 30-talet. Här har man i mer än 85 år haft badtider som är gemensamma för kvinnor och män men också badtider. som är separata för kvinnor och män (det finns fler Svenska badhus som har haft samma tradition). Jag tolkar Sümeyya Gencoglu som att hon anser att exempelvis Liljeholmsbadet ska få fortsätta med sina traditionella badtider medan jag tolkar dig som att du tycker att tvärt om (att separata badtider är fel)? I så fall förespråkar ju Sümeyya Gencoglu en mer liberal linje än vad du gör.Hur ser du på Liljeholmsbadet och de separata badtider som de har haft sedan 30-talet?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-06 17:22:38 följande:
    Vad hon säger att könssegregering i offentlig miljö är "frihet" och att religiösa krav på detta inte är islamism.

Ja, jag tycker att det är fel att samhället köns-segregerar.

Vill muslimer ha separata badtider för män och kvinnor kan de hyra ett bad.

Detta är alltså en styrelseledamot i MP som samtidigt är med i öppet islamistiska SMFR. Jag hade trott att MP ,skulle rensa ut denna typ av tänk och personer efter Kaplan-affären.
    Det är inte bara muslimer som är intresserade av separata badtider för kvinnor och män.

Du är alltså kritisk till Liljeholmsbadet som har haft separata tider för kvinnor och män någon dag i veckan ända sedan 30-talet? Tycker du att Liljeholmsbadet ska förbjudas att ha separata badtider för kvinnor och män?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-08 08:08:56 följande:
    Debatten nu handlar varje gång om muslimer som kräver att baden skall köns-segregeras både till besökare och personal och att alla fönster dessutom måste täckas för. Ingen annan man skall kunna se på deras kvinnor.

Det är inte samhällets uppgift att med skattemedel hjälpa till att könssegregera. Oavsett sammanhang. Särskilt inte som samhället i övrigt jobbar åt precis motsatt håll.

Nu sitter det alltså en styrelseledamot i MP som tycker att köns-segregering är frihet och att det inte är islamism att ställa den typen av religiösa krav på samhället. Eftersom det är en styrelseledamot, just omvald dessutom, så får man anta att detta på något sätt är en OK hållning inom MP.

MP är ett parti som verkligen inte verkar ha förstått någonting, som det ser ut.

.
    De hade alltså 2,1% kärnväljare enligt en undersökning för någon månad sedan.

Med en del tur kan det vara så att denna islamistiska politik de företräder gör att de inte lyckas locka ytterligare 1,9% av väljarkåren i nästa val.

Först hävdar du att debattartikeln om skilda bad-tider skulle vara nyskriven (trots att artikeln är ett år gammal). Trots att FDFMGA påpekar felaktigheten så rättar du inte ditt fel.  Därefter väljer du att ta upp saker som inte nämns överhuvudtaget i debattartikeln.  Jag tycker inte ditt sätt att debattera denna fråga är särskilt ärligt. Vad mig anbelangar så ser jag intet fel med om ett badhus, för att få fler människor att bada och för att få fler människor att lära sig simma, väljer att erbjuda separata tider för kvinnor om män någon gång i veckan. Ett bättre nyttjande av lokalerna är ju samhällsekonomiskt riktigt. Sedan finns det ett ganska stort antal privata badhus i Sverige och flera av dessa badhus har infört separat tider för kvinnor på eget bevåg (förmodligen för att öka intäkterna). Jag ser inget fel med detta.

• KillBill
    Rataxes skrev 2016-08-14 19:12:01 följande:
    Tidigare i år ville samma Mp politiker ladda ett gevär mot Limhmansbor som är förbannade över det trafikkaos som Miljöpartiet har skapat.
    Kung Markatta skrev 2016-08-14 18:22:27 följande:

Det är rasistiskt att bygga en ny väg i Stockholm anser diverse miljöpartister och annat löst folk:

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/aktivister-vill-stoppa-forbifarten

Rasistiskt?

Jo, "Motståndarna menar att politikerna prioriterar motorvägar framför kollektivtrafiken och att de framtida ökade luftföroreningarna om vägen byggs kommer att skörda flera dödsoffer lokalt i Järvaområdet (där det bor många invandrare)."

Väck mig ur denna mardröm!
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Tycker snarare att det är en mardröm att vanliga människor reagerar så starkt på påståenden i en nättidning som tom SDs ledning betraktar som nyfascistisk. Är det inte på sin plats att försöka få fram vad personen verkligen har sagt innan du reagerar så starkt?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-19 08:01:22 följande:

Miljöpartiet, med marginal Riksdagens minsta parti i den senaste undersökningen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article23365598.ab

Från 6,9 i valet till 3,2 idag.

Kämpa på!

Solig

Samtidigt intressant att notera att övriga partier som är positiva till invandring V och C går starkt framåt i denna undersökning.

Förmodligen straffas MP för den hårdare asylpolitik som regeringen driver. De invandringspositiva partierna är nu större än SD som tappade stort i undersökningen.

Ser man till blockpolitiken så går det rödgröna blocket bäst.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2016-08-21 12:56:47 följande:
    Jaa du, Flash, det verkar ju som att du faktiskt har helt rätt i ditt påpekande här. Oavsett vad vissa dönickar påstår om motsatsen...

Källkritik, å sånt. Du vet.chzygrinhttp://www.tns-sifo.se/media/519883/v37_1.pdf

Sifo förespådde 10,30 %, och mupparna fick 6,89 % (5...FEM, dagar innan valdagen).

Inte mer än 33 %, ungefär, fel av Sifo. En baggis ju !!!

Mvh //Anton dance.gif
    I stället för att dra helt befängda slutsatser av resultatet vid en enda enskild mätning rekommenderar jag en artikel på stiftelsen Forskning & Framsteg hemsida där man publicerar en vetenskaplig studie av vilka opinionsundersökningsföretag som varit bäst över tid. Studien baserar sig på resultatet av 509 opinionsundersökningar utförda mellan 2006 och 2013. Novus placerar sig bäst och Sifo kommer på andra plats. För din info kan jag nämna att MP fick ungefär samma resultat av Novus och Sifo i juni 2016 (4,3% av Novus och 4,4% av Sifo).

fof.se/artikel/basta-opinionsinstitutet-utsett
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2016-08-21 12:56:47 följande:
    Jaa du, Flash, det verkar ju som att du faktiskt har helt rätt i ditt påpekande här. Oavsett vad vissa dönickar påstår om motsatsen...

Källkritik, å sånt. Du vet.chzygrinhttp://www.tns-sifo.se/media/519883/v37_1.pdf

Sifo förespådde 10,30 %, och mupparna fick 6,89 % (5...FEM, dagar innan valdagen).

Inte mer än 33 %, ungefär, fel av Sifo. En baggis ju !!!

Mvh //Anton dance.gif
    Fast vid närmare eftertanke så bör du nog, då det förmodligen får dig att må bättre, följa FDFMGA rekomendation och strunta i undersökningar från SIFO.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2016-08-21 14:08:56 följande:
    Följa vems rekommendation ???

Och ja, skita i TNS SIFOS redovisade resultat innebär säkerligen ingen större förlust av "verklighetsuppfattningen". Med tanke på deras utomordentligt goda förmåga att pricka in valresultat. Å sånt. 

Och vad i hela friden får dig å tro att jag på något sätt skulle må dåligt av något TNS SIFO redovisar. Herregud, din uppfattning om mig och vad jag egentligen bryr mig, Bill, den är....sämre än usel. 

Ha en fortsatt skön söndag. cool sun smiley

Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Det blir bra det.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?