Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk MP?

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes

Yasri Khan (MP) får fråga om dödsstraff för ateistiska bloggare. Ni kan inte ana vad som händer sen. (Från 1.08:54)

Jag trodde MP:are var naiva förstagångsväljare på södermalm. Det var fel.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-04-23 17:40:03 följande:

Ännu ett avhopp av en MP-muslim:

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/muslimskt-mp-sprakror-hoppar-av

Grön ungdoms språkrör i Stockholm, Semanur Taskin, avgår och ställer sin plats till förfogande. Skälet är att hon inte längre känner sig trygg inom politiken som svensk muslim.

Semanur Taskin har inte velat kommentera för tidningen om avhoppet är kopplat till Mehmet Kaplans och Yasri Khans uppmärksammade avgångar. Hon sitter i styrelsen för organisationen Svenska muslimer för fred och rättvisa, grundad av bland andra Mehmet Kaplan.

Hon har tidigare bl.a. skrivit följande debattartikel:

Låt oss bära hijab - och bada utan män

www.aftonbladet.se/debatt/article22417501.ab

Bra.

Det finns ingen plats för vare sig sharialagar, unken kvinnosyn, islamistiska värderingar eller en strävan efter att distansera sig från det svenska samhället i det här landet!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-21 12:25:38 följande:

Det är  inte vem som helst som uppger att Moderaterna bör närma sig Miljöpartiet. Uppgiften kommer från Peter Danielsson som är vice partiordförande för Moderaterna.

Tom Araya skrev 2016-05-21 12:45:40 följande:
    Då vet jag vad jag inte ska rösta på...problemet är att alternativen minskar...
    Moderaterna är uteslutet om samarbete med MP ens diskuteras. De "gammelmoderater" jag känner kommer garanterat att rösta på något annat om det blir aktuellt. MP gör iofs vad som helst för att hålla sig kvar vid köttgrytorna, ett samarbete med SD skulle säkert inte vara otänkbart om de på det viset kunde tillskansa sig makt. Allt är tydligen tillåtet i deras värld.

• Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-21 18:51:51 följande:
    Är det inte moderaterna som gör vad som helst för att få komma tillbaka till "köttgrytorna"?
    Då hade de redan fällt regeringen med oduglingen till statsminister.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-23 18:06:31 följande:

Tydligen har Österrike röstat fram en miljöpartistisk president!

Vände och vann valet i Österrike www.aftonbladet.se/nyheter/article22872012.ab

Nu är han ju inte miljöpartist längre, utan ställde upp som oberoende kandidat.
  • Rataxes
    Ewald01 skrev 2016-05-23 18:52:11 följande:

Ja!

Europa har idag fått sin första gröna president!

www.aftonbladet.se/nyheter/article22872635.ab

Är en salladskommunist som president något att jubla över?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-05-23 21:56:22 följande:
    Hade du hellre sett Norbert Hofer som president?
    För mig är det som att välja om jag vill ha naglarna på höger eller vänster hand urdragna...

Det hade blivit soffan för min del.
  • Rataxes

Miljöpartisten togs på bar gärning med byxorna nere.

Nu döms mannen för sexköp till 50 dagsböter.

www.aftonbladet.se/nyheter/article22938892.ab

"Försökte sekretessbelägga ärendet"
  • Rataxes

Nu vill EU kvotera utbudet på Netflix, något som MP's Disney-Alice inte är främmande för. Det går en röd (och brun) tråd från Maj-Britt Theorins förslag på 80-talet att förbjuda privatpersoner att inneha parabolantenner till detta förslag år 2016.

www.altinget.se/artikel/bah-kuhnke-utesluter-inte-eu-kvot-paa-netflix

Är det verkligen en uppgift för EU? Att styra vad ett privat företag vill erbjuda sina kunder?

Svar på tråden Varför hatar folk MP?