-
KillBill, du vet väl att tråden handlar om MP och inte om SD va?KillBill skrev 2015-08-16 20:48:03 följande:Jag hörde talas om en Sverigedemokratisk politiker som åkte dit för bidragsbrott (fusk med studielån) trots att SD som parti och den aktuelle politiker är och har varit kritisk mot dem som fuskar. Hyckleriet inom SD har tydligen inga gränser.
-
Det är skrämmande med tanke på att Miljöpartiet säger sig värna om klimatet och miljön. Det är det vanliga hyckleriet inom Miljöpartiet och deras företrädare.Rataxes skrev 2015-08-23 14:12:34 följande:
Två gigaton ökade utsläpp av koldioxid, ökat antal dödsfall relaterade till energiproduktion om minst 50.000, ökade kostnader om 800 Mdr kronor. Vad är detta? Jo, resultat av MPs energipolitik. Detta framgår av en nyligen publicerad forskningsartikel i den ansedda vetenskapliga tidskriften Energy Policy.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301421515001731
-
Däremot har du skrivit Kent Ekeroths kloak flera gånger. Med tanke på att Kent Ekeroth är jude kan man ana en viss antisemitism i ett sånt uttalande.FDFMGA skrev 2015-09-03 19:36:25 följande:Hm, och där kom ryggmärgsreflexen - tänk att skrikhögern aldrig kan stå för sina uttrycksformer.
Nä, jag sysslar inte med att skapa öknamn på skrikhögerns representanter, skulle jag nämna Ebba Busch Thor så skulle jag skriva Ebba Busch Thor, jag delar inte skrikhögerns eller SD-sektens närmast maniska övertro på namnmagi.
Att jag däremot kan använda svepande formuleringar om grupperna som sådana det är en annan sak, exempelvis kan man ju lika väl kalla skrikhögern för "Jag är inte sverigedemokrat, men..."-falangen.
Fritjof, ja jag säger då det. Vad bli nästa grej om Fridolin - Fritiofs saga?
Nej, kanske inte - få inom skrikhögern lär väl känna till Tegnér -
Jag skyller inte ifrån mig. Jag har märkt att när du får mothugg kommer du med grundlösa beskyllningar att man skyller ifrån sig och du nämner det som en ryggmärgsreflex. Det är nog din ryggmärgsreflex när du beskyller andra för att skylla ifrån sig.FDFMGA skrev 2015-09-03 19:52:57 följande:Nej, jag har skrivit Kent Ekeroths kloak avpixlat.
Det var förresten vad jag förväntade mig att den andra namnmagikern precis som du skulle börja skylla i från sig i stället för att förklara med vilken rätt han förvränger en persons egennamn.
Och så förvånas han över att jag har använt benämningen krakar
Det är inte utan att man kan påstå att skrikhögern och SD-aktivisterna har en hel del gemensamt.
Dessutom är skrikhögern ett väldigt konstigt ord. Det är ju inte högern som skriker och demonstrerar när Jonas Sjöstedt och Stefan Löfven ska hålla torgmöten. Högern låter dem tala ostört i sann demokratisk anda. -
MP ligger snart under riksdagsspärren.
-
Det är nog dags att höja riksdagsspärren.Flash Gordon skrev 2015-09-11 11:18:21 följande:Det finns fortfarande 350000 röstberättigade som säger att de skulle rösta på MP.
Overkligt! -
Åsna Rövhår och Gustaf Frigolit klagade på att Alliansregeringen plockade ut 0,5 miljarder i vinst ur SJ.Flash Gordon skrev 2015-09-15 15:55:37 följande:
När miljöpartiet var i opposition klagade de på att Alliansen tog ut vinst från SJ.
Nu sitter de själva vid makten och gör precis samma sak:
http://www.op.se/opinion/ledare/miljopartiet-ar-inte-ett-trovardigt-regeringsparti
Det är därför tydligt att Miljöpartiet lider av ett trovärdighetsproblem. Vilket är resultatet av deras mångåriga och oseriösa oppositionspolitik där spektakulära utspel och kommentarer vägt högre än sannolikheten att man en gång kommer tvingas ta ansvar och genomföra politiken.
Själva plockar Åsnan och Frigoliten ut 1,7 miljarder. Fast man kan ju inte förvänta sig något annat från MP. -
Men öknamn är ju så roligt!Rataxes skrev 2015-09-15 20:38:26 följande:Gert -
Jag utmanar dig i ett försök att lyfta nivån på forumet.
Inga mer öknamn vare sig på politiker eller andra FL-medlemmar. Tror du att du klarar av att höja nivån ett snäpp? Så att fler medlemmar kanske börjar delta i diskussionerna. Angrip politiken/åsikterna, inte personerna bakom.
Även jag börjar tröttna på den låga nivån. Uppmanar Alla att skärpa sig.
Slut på öknamn/guilt by association från min sida i alla fall. -
?Jättestort hyckleri av MP om SJ och tågen?, skriver Per Åsling, riksdagsledamot (C).
www.dagenssamhalle.se/debatt/jaettestort-hyckleri-av-mp-om-sj-och-tagen-18267
Han har rätt. Hyckleriet är grundmurad i Miljöpartiet.
-
"Jättestort hyckleri av MP om SJ och tågen", skriver Per Åsling, riksdagsledamot (C).
www.dagenssamhalle.se/debatt/jaettestort-hyckleri-av-mp-om-sj-och-tagen-18267
Han har rätt. Hyckleriet är grundmurad i Miljöpartiet.