Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk MP?

Åsa Romson jämförde flyktingkatastrofen på Medelhavet med Auschwitz och senare sa hon zigenare i svt:s Eftersnack.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    lebowski skrev 2015-05-15 22:10:03 följande:

Fölk hatar MP för att de för en poltik som kräver nödvändig omställning vilket känns jobbigt för den enkla människan.

Varför är importerad kolkraft nödvändig?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Per Gahrton dömdes idag till 2 månaders fängelse för grovt rattfylleri.

• Gert

Socialborgarrådet Ewa Larsson (MP) förvarar beslutet om de idag har klubbat genom att ge IS-krigare förtur till bostäder, jobb och bidrag i Stockholm.

www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/starka-reaktioner-mot-stockholms-satsning-mot-extremister

Miljöpartiet är Sveriges farligaste parti. Jag känner mig rädd av att bo i samma stad som dessa korkade beslutsfattare.

• Gert

Miljöpartisten Karin Svensson Smith vill förbjuda bensin och diesel.

www.di.se/artiklar/2015/6/8/debatt-forbjud-fossila-drivmedel/

Jag kan sätta allt jag äger och har på att hon själv förbrukar fossila bränslen. Miljöpartister lever aldrig som dom lär.

• Gert

Miljöpartiet ger upp kampen om att bli det tredje största partiet! HA! HA! HA!

www.svd.se/mp-ger-upp-kampen-med-sd

• Gert

Nu har miljöpartisten som kritiserade sexlag själv blivit dömd för våldtäkt efter att ha drogat sin inneboende student.

www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/kritiserade-sexlag-valdtog-kvinnlig-student

Att han är miljöpartist går att läsa om i alternativmedia men det står självklart inte i SVT:s artikel. SVT är ju som alla vet Miljöpartiets högkvarter.

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-16 20:45:57 följande:
    Det förvånar mig inte att MP är det parti där de riksdagsledamöter som slutar inte i lika hög grad som de andra partierna behöver utnyttja pensionen. 36 procent av miljöpartisterna gjorde detta vilket kan jämföras med SD där hälften inte klarade av att hitta ett nytt jobb.

Miljöpartister är ju inte sällan välutbildade och rätt jordnära och heller inte rädda för att lägga manken till.
    Underbart roligt, flaggan. Underbart roligt.

"Jag har inte haft någon anställning och inkomst av någon annan arbetsgivare. Dagarna rullar på och blir till veckor, månader och år. När jag slutade riksdagen funderade jag på vilken utbildning jag skulle ta men nu har jag slagit det ur hågen eftersom jag är 55."

www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-politikern-tar-ut-inkomstgaranti-ar-samtidigt-emot-det
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?