Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk MP?

Gert skrev 2015-11-23 17:53:38 följande:

Pierre Ringborg lämnar Nya Miljöpartiet, som han benämner MP. Nu finns det väl inga riktiga miljöpartister kvar i partiet?

hn.se/nyheter/varberg/1.4483697-ringborg-lamnar-miljopartiet

www.svt.se/nyheter/regionalt/halland/nu-gor-han-schlaug-i-saken

Vad var det för hemskt rasistiskt han sagt som fick det där löjliga lilla partiet att fundera på att utesluta honom?
    Äpple = ignorerad användare.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-11-23 18:45:46 följande:
    I en diskussion på sociala medier skrev han: "Du tillhör de otacksamma som kommit till Sverige och priviligierat dig. Inget ovanligt jag har fått ligga ute, bo trångt och haft det svårt. Du hamnade i VIP-kön."

Mycket rasistiskt...
    Lågt i tak i det lilla löjliga partiet.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Rataxes
    Stolt Farsa skrev 2015-11-23 18:49:51 följande:
    Jag tror mest det är Åsa Romson folk har problem med. Mer än själva partiet.
    Åsa Romson är bara ett exempel på MP-kretiner. Alice Bah Kunke och Mehmet Kaplan är två till. För att inte tala om den inkompetens som frodas på lägre nivå.

">

Hanif Bali och Ida Drougge listar 5 urspårningar från grönmögelpartiet.
  • Rataxes

Bra skrivet av Ivar Arpi om Fridolin och MPs linje som bara kan tolkas som hyckleri.

"Nej, Gustav Fridolin, du kan inte först föreslå tillfälliga uppehållstillstånd och sedan säga att de inte går att försvara. Detta är din politik som genomförs av regeringen du sitter i. Ta ansvar eller avgå. Detta fungerar inte längre Miljöpartiet.

I går grät Åsa Romson när hon presenterade åtstramningarna. En del kommentarer var raljanta och nedvärderande, vilket är helt fel. Men det hon ville signalera var att hon förvisso presenterar dessa förslag, men att hon egentligen inte vill göra det. I UNT jämförde Kristina Lindqvist detta med Fredrik Federleys tårar när han övergav sitt FRA-motstånd i riksdagen, men hade mage att gråta över det. Tårar som en blinkning till de egna. Tårar som betyder "det är inte mitt fel!".

Men detta är er politik, Romson och Fridolin. Om ni inte förmår försvara den så måste ni avgå. Ni kan inte skylla på EU. Det är ni som genomför detta, ingen annan. En regering kan inte ena dagen presentera reformer och dagen efter säga att de är oförsvarliga.

Sorry, man kan inte sitta i regeringen och vara i opposition samtidigt. Bestäm er. Ännu bättre: avgå."

Tankar om Arpis text?

• Rataxes
    Rutgers skrev 2015-11-29 18:59:10 följande:
    Vad oväntat, du hade försvarat henne även om hon eldat med barn.

• Rataxes

MP kör numera med samma logik som lägervakter i koncentrationsläger:
    "Det är rätt av mig att misshandla fångarna för annars skulle någon annan misshandla dem ännu mer"

Detta tillsammans med hyckleriet om begreppet rasism gör mig kräkfärdig. Den politik MP nu står bakom i regeringen kallade de själva rasistisk för några veckor sedan.

• Rataxes
    Gert skrev 2015-11-30 19:04:28 följande:
    Dagens miljöpartister är maktfullkomliga hycklare. Annat var det på 80-talet.
    Ja då drällde det verkligen med tokskallar i partiet. Idag är de vanliga maktkåta politiker som gör allt som står i deras makt för att hänga kvar vid köttgrytorna.

I förrgår medverkade ett av Miljöpartiets språkrör, miljöminister Åsa Romson, i Ekots lördagsintervju. 

Hennes argumentationslinje var ungefär så här: Ingen hade kunnat förutse flyktingkrisen. Som regeringsparti måste MP vara med och ta ansvar. Men hade MP suttit i opposition hade de sagt nej till de åtgärder som regeringen just vidtagit för att hantera flyktingsituationen.

Miljöpartisterna gör alltså som de gör bara för att få sitta i regeringen. Vad de själva har för politik spelar inte längre någon roll. Det är makten i sig de vill åt ? och som har fått ett egenvärde.

Detta är värt att noga notera: Miljöpartiet överger sina idéer, principer och ideal ? om det ger dem makt över andra människor.

Det spelar inte längre någon roll för MP hur denna makt används och till vad, så länge de har den i sin ägo.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2015-12-02 16:14:15 följande:

Nu tycker jag i och för sig att har man en så utsatt och viktig position som minister så ska man vara tuffare än att man börjar grina för att man tvingats ta ett jobbigt beslut. Det inger ingen pondus och ingen trovärdighet.

Stiff upper lip och så står man upp och tar motvinden rakt i ansiktet.

Grinandet kan man spara till det verkligen finns något att grina för. Som om man måste meddela om en tragisk händelse som Estonia eller tsunamin eller så.

Lite skinn på näsan har man rätt att kräva av en vice statsminister tycker jag.
  • Rataxes

Vår vice statsminister, som inte får vara vice statsminister om det verkligen gäller, har lyckats säga flera intelligenta (?) meningar sammanhängande. Det ser ju riktigt bra ut för Sverige 2016...

">

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes

"I dag gråter Miljöpartiets språkrör ut på DN Debatt. De berättar för envar som vill höra på att det är hemskt att sitta i koalitionsregering. Dels eftersom det finns en samarbetspartner att förhålla sig, dels för att verkligheten spelar en elaka spratt och sätter käppar i hjulet och gör att man inte kan förverkliga sina drömmar meddetsamma."

mer på http://tinyurl.com/jllwhmy    (Forum Axess)

Romson och Fridolin verkar leva på en annan planet.
    De är helt väck.
    Uppträder som små skolflickor båda två.
    Romson ser man knappt till längre. (Knappast någon förlust iofs)

Hur i helvete tänkte Löfven när han sålde och förstörde det lilla förtroendekapital sossarna har kvar till MP?
    Men det är klart, smaka på dessa namnen som socialdemokratiska ledare. Sahlin, Juholt och Löfven.

Nåväl åter till MP
    De är skvatt galna och en av deras politiker sitter just i detta nuet häktad i annat land för terrorbrott.
    Men enligt Åsas postkolonialistiska teorier så lär även detta vara den vita cismannens fel.

En annan av deras politiker är dömd för våldtäkt (tvärtyst i media om partitillhörighet såklart)

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/kritiserade-sexlag-valdtog-kvinnlig-student 

http://tinyurl.com/o7obyeg

Här en som har träffat honom

http://www.kaziva.net/blog-native/2015/12/17/miljopartisten-nawzad-ahmed

http://tinyurl.com/gr267pz

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?