Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk MP?

Gert skrev 2015-09-15 16:46:33 följande:
    Åsna Rövhår och Gustaf Frigolit klagade på att Alliansregeringen plockade ut 0,5 miljarder i vinst ur SJ.

Själva plockar Åsnan och Frigoliten ut 1,7 miljarder. Fast man kan ju inte förvänta sig något annat från MP.
    Gert -

Jag utmanar dig i ett försök att lyfta nivån på forumet.

Inga mer öknamn vare sig på politiker eller andra FL-medlemmar. Tror du att du klarar av att höja nivån ett snäpp? Så att fler medlemmar kanske börjar delta i diskussionerna. Angrip politiken/åsikterna, inte personerna bakom.

Även jag börjar tröttna på den låga nivån. Uppmanar Alla att skärpa sig.

Slut på öknamn/guilt by association från min sida i alla fall.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-09-15 20:45:17 följande:
    Men öknamn är ju så roligt! Skrattande
    Första gångerna kanske, en liten stund. Tänk på att vi i värsta fall får ha dessa ministrar 3 år till. Man kommer att spy till slut av dessa skämda skämt.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2015-09-23 19:17:48 följande:
    Koldioxid - Kväveoxid.

Vadå? Är det någon skillnad eller?

Åsa Romson har uttalat sig igen:
    www.automotorsport.se/bloggar/alriks-bilar/20...-

Så här säger Åsa Romson i Svenska Dagbladets nättidning: "Man baxnar ju. När vi ständigt pratar om miljöpåverkan i transportsektorn för att säkerställa att vi vill ha bilar som släpper ut mindre koldioxid så blir man mörkrädd när man hör vad den amerikanska miljömyndigheten dragit fram", säger hon och fortsätter:

"Jag har nu säkerställt att Transportstyrelsen har krävt ett klargörande från Volkswagen Sverige kring detta. Det ska bli tydligt om det finns bilar i Sverige som innehåller de här manipulationerna. Om det är så skulle det vara mycket, mycket allvarligt."

Vår miljöminister borde veta att den här skandalen inte handlar om koldioxid utan om kväveoxid. Alltså inte om förbrukning utan om utsläpp av giftiga gaser.

Eftersom Åsa ofta används som exempel på hur hög kompetens regeringen har kan man undra hur illa det egentligen är ställt. Man kan tydligen disputera i miljörätt utan de mest basala kunskaper om kemi.
  • Rataxes

För ett par veckor sedan kom en stor nyhet om att Kina hade skickat offert på att bygga svenskt snabbtåg. Det skulle ske genom att bygga på upphöjd räls. Det skulle vara betydligt billagre och bättre än trafikverkets planer. och gå snabbare.
    Nu erkänner Karin Svensson Smith (mp) att hon hittade på alltihopa. Hon var i Kina på officiellt studiemöte.

Enligt Karin Svensson Smith kunde kineserna bygga järnvägen både klart snabbare och billigare än tidigare beräknat. Priset i offerten var enligt henne 25 miljarder kronor lägre än Trafikverkets beräkningar.
    Det var bara ett problem. Det har aldrig funnit någon offert.

Ja jisses, MP:arna i riksdagen är lika kompetenta som sina sverigedemokratiska kollegor...

• Rataxes

MP's F.D. helrör Birger Schlaug vill nu införa en progressiv "Solidaritetsskatt" för alla som tjänar mer än genomsnittet.

"Därför avser vi att redan 2016 införa en temporär solidaritetsskatt."

http://schlaug.blogspot.se/2015/10/vem-skall-finansiea-kostnaden-for.html

Jag kan ju inte påstå att min betalningsvilja var hög tidigare, nu blev den ännu lägre. Det räcker tydligen inte med de 60% av min lön som går ner i ginnungagapet. Rödgröna vill ha ännu mer.
    Dags att skatteplanera på allvar.

• Rataxes
    Flash Gordon skrev 2015-11-14 03:17:46 följande:

Hörru Åsa, internet glömmer aldrig:

imgur.com/0VInioq

120 döda (minst) i terrorattack i Paris och Åsas första tanke är "Oj, nu blir det krångligare med vårt möte."

#prioriteringar

Imbecill är bara förnamnet.
    Ödslar sällan tid på anonyma nick.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2015-11-14 11:21:05 följande:
    I ett normalt parti hade det varit förvånande men nu är hon i MP och där är hon deras top-player.

Alltså, så fort hon öppnar munnen blir det ju fel. Oavsett ämne.
    Hon skriver det hon tänker, det är problemet

• Rataxes
    HannaS86 skrev 2015-11-14 15:08:17 följande:
    Sveriges utsläpp är bara 0,2% av de totala utsläppen på Jorden (www.svenskenergi.se/Elfakta/Miljo-och-klimat/.../). Jag ser inte att Miljöpartiet har någon funktion i Sverige, de övriga partierna är så pass miljömedvetna och Sverige är bra på att hålla nere utsläppen så MP är ett överflödigt parti. 

Sen att de av ren princip är emot kärnkraft är ju bara idiotiskt. Skicka ut avfallet ut i rymden! Det är inte svårare än så och vips så har vi inga utsläpp alls kvar på jorden från kärnkraften. 
    Nej, avfallet ska inte alls skickas ut i rymden, det ska användas som bränsle i nästa generations kärnkraftverk. 95 % av energin är kvar i dagens använda bränsle. Idioti att gräva ner det.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?