Varför hatar folk MP?
Dessutom är den totalt kontraproduktiv. Rataxes har helt rätt i att det är alldeles för värdefullt för att grävas ner när det kan bli bränsle på nytt.
Jag lovar dig, så pragmatiska som Miljöpartiet har visat sig vara kommer vi aldrig få se Sverigedemokraterna. Du har väl inte glömt när Mattias Karlsson stod i TV-rutan och skanderade att SD skulle fälla varje regering och varje budgetproposition som lade fram förslag som gick SDs invandringspolitik emot. Det var tamejtusan motsatsen till att vara pragmatisk och är också anledningen till att SD inte släpps in i ett regeringssamarbete.
Jag tillhör den så kallade skrikhögern men skulle inte gå så långt att säga att jag hatar MP. Att börja gråta i TV är dock inget som inger förtroende. I en krissituation bör en ledare agera lugnt och tydligt. Jag har dock aldrig haft något förtroende för Romson, inte heller har jag sett henne som en ledare så hennes utspel störde mig inte nämvärt. Hade Löven fällt några tårar så hade jag inte heller brytt mig av exakt samma anledningar.
Jag tror att många i skrikhögern uppfattar MP som ett parti där idealismen gärna tar fokus från verkligheten, och ogillar att man gärna sätter resten av världens väl och ve framför det land de har i uppgift att regera.
Vinterns kallaste dagar är som gjorda för upplysning ...
... men man var visst inte originellare än att en massa andra också kom på samma tanke, så här kommer det:
https://twitter.com/msunerfleming/status/685008622464675840
Så, nu tittar vi på diagrammet och så tänker vi oss ett miljöpartistiskt samhälle i januari.
Brrrr....
Såg förslaget på webben om att istället för Miljöpartiets dag i Almedagen införa Miljöpartiets vecka i januari. I rent pedagogiskt syfte. En vecka med:
- Ingen kärnkraft.
- Ingen kolkraft.
- Faktiskt ingen kraft alls som inte är "förnybar".
- Inga fordon som inte går på biobränslen får användas. Cykel och apostlahästar är dock OK. Och kollektivtrafik (om den går på förnybart).
- Och den enda mat som är tillåten är närodlat, enligt säsong.
Alltså, de gör det inte lätt för sig:
http://www.dn.se/debatt/atta-av-tio-punkter-i-mps-valmanifest-pa-vag-infrias/
"... konstaterar jag att åtta av tio punkter i valmanifestets är väg att infrias, medan två av punkterna kräver mer för att gå i hamn." skriver hon.
För att sedan i samma artikel rada upp tre punkter i listan (punkterna 3, 4 och 5) där hon menar att det krävs mer för att uppnå målen.
Det var det här med att vara noggrann.