Varför hatar folk MP?
För att mp far med överdrifter och är mycket liberala med sanningen, dessutom så är många av deras förslag orealistiska och kan i vissa fall ställa till med mera skada än nytta.
För att mp far med överdrifter och är mycket liberala med sanningen, dessutom så är många av deras förslag orealistiska och kan i vissa fall ställa till med mera skada än nytta.
*Den tekniska, naturvetenskapliga aspekten av dessa frågor alltså*
"decentraliserad energiproduktion, nya transportvanor och hållbara konsumtionsvanor är några exempel på åtgärder som är en del av den omställning som vi måste lyckas med tillsammans. En offensiv klimatpolitik måste kombineras med ett arbete för jämlika och jämställda villkor."
Nu är det så att småskaliga lösningar (jag antar att det är det som menas med decentraliserad) energiproduktion faktiskt ger mindre energi/utnyttjad m2 men det bryr man sig väl inte om.
Vi har inga klimatproblem. De är så små att vi kan ignorera dem. Klimatkänsligheten verkar vara betydligt lägre än man tidigare trott.
För övrigt blir jag väldigt irriterad när Södermalmsfjantar gnäller på någon som kör bil när de ofta har en livsstil som ger ännu större CO2 utsläpp. Det måste inte vara en ICE involverad för det serru.
Jag undrar vad MP, V och FI säger om den senaste säkerhetspolitiska utvecklingen runt Östersjön....kan de fortfarande motivera nedskärningar/nedläggning av militärt försvar?
NGOs kan man inte lita på, de är ju lobbyorganisationer som i vissa fall behandlas som en myndighet tyvärr och det gäller annat än bara miljöfrågor.
Jag tycker att alla bilar skall förbjudas, dit räknar jag även tung trafik.
En till artikel om den skjutgalne miljöpartisten:
www.sydsvenskan.se/malmo/tornblad-mp-det-var-jattekorkat-av-mig/
Törnblad (MP): "Det var jättekorkat av mig"
Miljöpartisten Anders Törnblad skrev ett blogginlägg riktat mot Limhamnsbor att han ville ladda ett gevär. Nu ångrar han sig och stänger sin blogg.