Jag känner så igen mig, jag har själv PCOS och får egna blödningar men väldigt sällan egen ägglossning, PCOS är ett överfertilt tillstånd, man är så fertil och producerar så mycket ägg/äggblåsor så att det blir ett infertilt tillsånd.
Jag har alltid hållit min vikt inom det normala men ändå aldrig fått till en spontan graviditet och jag har försökt med det i väldigt många år och aldrig tappat hoppet inte ens när jag ätit medeciner för det, att kroppen ska fixa det själv under uppehållen ifrån medeciner.
Men mitt tips till dig är att ta hjälp av hormoner, acceptera att din kropp inte fixar att bli gravid spontant just nu (ni har ju försökt i 4-5år) du kommer säkert att kunna bli gravid naturligt men det kanske inte är just nu, utan i framtiden som det sker.
Jag har själv fått ta hjälp av hormoner och ätit 12 kurer genom åren (1 graviditet) men min kropp var helt enkelt för överfertil för det och är det fortfarande så det var inte min lösning just nu, utan jag har fått ta hjälp av ivf för att lyckas bli gravid.
Genom att du har PCOS kommer du att kunna bli gravid länge och skulle du behöva hjälp av ivf som mig så har du stora chanser att lyckas med det eftersom att du kommer att ha mycket ägg att välja på.
Lycka till vad du än väljer att göra, hoppas att du snart ska få se det där efterlängtade +et.