• Nala01

Spontan blödning + magont - PCOS

Hej. Jag är ny här på familjeliv och har nu en fråga.

Jag har PCOS som jag fick reda på när jag var 19år (är idag 24år) och därmed alla  undersökningar som det innebär. 

Jag har aldrig mens! Jag har framkallat mensen genom Primolut Nor men that's it.
    Men den 25/1 fick jag helt plötsligt en "blödning" (inte en riktig mens) helt spontant. Det började med att det var brunaktigt som sedan blev rosa sen rött, men det blev aldrig en riktig mens, utan det blev bara rött på papperet, förutom andra dagen då det gick igenom till trosan. Men som efter 4-5dagar slutade.

Ca. 1vecka senare fick jag ont i magen och var väldigt illamående på kvällen. Den gav sig efter ca.3-4dagar.
    Men sedan dess har jag ont i magen hela tiden och jag är hungrig HELA TIDEN, precis som att jag inte ätit på flera dagar och så får jag halsbränna emellanåt.

Jag funderar på om detta kan vara magkatarr (har haft det tidigare) men samtidigt har man ju tankarna på om man är gravid (jag och min man har försökt få barn i .4-5år)?

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Spontan blödning + magont - PCOS
  • Nala01
    LillaMiraklet skrev 2014-02-17 14:53:27 följande:
    Om du aldrig har egen mens, så har du inte heller egna ägglossningar.
    Om du har så uttalad PCOS måste du söka hjälp och få hjälp för att lyckas bli gravid, det är tyvärr väldigt liten chans att bli gravid spontant om du aldrig har mens spontant själv.
    Sen är det inte bra att gå för länge utan att ha mens, jag hade ringt en läkare och förklarat symtom och rådfrågat där istället för att undra...
    Det finns hormoner att få för att få hjälp med att bli gravid (få egna ägglossningar).
    Jag använder med jämna mellanrum tabletter för att få igång mensen, för att rensa kroppen.
    Fasten chansen är liten så finns den. Läkarna har bekräftat att jag är fertil och kan bli gravid av mig själv + att jag har ägglossning men att de inte går hela vägen ner.
    Sedan så kan även en liten förändring, som att gå ner i vikt, få igång mensen.
    Ingenting är omöjligt!

Men ska absolut kontakta läkarna... men eftersom att jag fick en blödning spontant så är det någonting som händer i kroppen.

Svar på tråden Spontan blödning + magont - PCOS