• Längta

Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??

Hej, 26 år och ifrån Jämtland, söker andra par som finns i närheten man kan bolla tankar med. Gör. Just nu Ivf hos Jörgensen och håller på med sprayen nu och börjar med sprutorna den 20de.

• Svar på tråden Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??
  • Längta
    Sputnik II skrev 2014-02-19 19:33:10 följande:
    Hej, Har precis gjort ivf hos Jörgensen. Han är duktig! Tack vare honom och IVF Falun har vi en dotter och nu ett syskon på väg! Du får gärna bolla med mig om du vill!

Åh tusen tack sputnik II. Vad roligt att de funkade. Undra också hur de kommer sig att de vart Falun?? Jag fick mensen dagen innan ja skulle börjat med sprutorna så fick skjuta på Umeå i en vecka. Så jag börjar med sprutorna nästa torsdag den 27de. Har mått riktigt dåligt på sprayen så jag hoppas där kommer vara värt de. :)
  • Längta
    linalottaj skrev 2014-02-20 20:42:46 följande:
    Det blev tyvärr inget, vi är på väg hem igen. Celldelningen gick för fort sa de så det gick inte att använda dem Dessutom blev jag för överstimulerad för att kunna föra tillbaka något enligt läkaren där, ska in på sjukhuset i Östersund imorgon för fortsatt kontroll. Så det är bara att bryta ihop och sen ta nya tag. Just nu måste vi fokusera på överstimuleringen så jag blir bra från den. Hur kommer det sig att ni gjort i Falun, betalar ni själva nu? För visst har man ingen valmöjlighet under de landstingsbetalda försöken?

• Längta

Var till min läkare idag och gjorde vul. Allt såg bra ut och var rejält nedreglerad och börjar med sprutorna ikväll. Lite nervös över de, men de ska väl funka. :)

• Längta
    Sputnik II skrev 2014-02-27 17:41:52 följande:
    Heja heja! Vad härligt!!

Herregud vad nervös jag var för sprutan. Men de kändes ju inte alls. Vet inte varför jag jagat upp Mig så mkt för det. :) de här fixar jag ju. Men mår extremt dåligt när jag tar sprayen.blir riktigt illamående. :(
  • Längta
    Sputnik II skrev 2014-02-28 18:23:53 följande:
    Hehe, det är nog inte så konstigt. Det är ju inte varje dag man sticker sprutor i magen liksom! Minns första sprutan jag tog. Jag var hyper och tårarna rann. Det tog 15 min innan jag lyckades och när sprutan väl var tagen så kände jag samma sak... "Var det bara det här??" Usch vad jobbigt med sprayen. Hoppas att det lägger sig nu när du halverar dosen!

Haha ja man e som nervös varje gång tills sprutan sitter där den ska. Haha fjantig man e. Men de e ju för en sååå bra sak. Lite bättre känns de nu när de e halva disken spray. Men så fort ja tagit den luffen så mår ja illa. Så de e inte så många knop efter MN tagit den. :) Var e du nu i behandlingen??
  • Längta

Ja var på vul idag och hade svarar för bra på 150 på gonal-f. Hade typ 10-12 äggblåsor på vardera sida ist för 6-8 som de ska va. Men fick fara och ta blodprov som ska skickas till Umeå och dom ringde idag och skulle ringa imorgon efter dom fått svaren. Och så skulle vi bestämma. Men tisdag plock ev. Fanns tre alternativ. Fortsätta som planerat om de gick, annars avbryta allt och börja om eller frysa alla efter befruktning och sen vänta in mens och sätta i. Om ja förstog de rätt.

• Längta

Wohooo. Kliniken ringde och allt såg bra ut. Så plock på tisdag och återföring på fredag. Herreguuuuuud va ja längtar. :)

• Längta
    Småtussar skrev 2014-03-11 23:29:42 följande:
    Men oj! Så du måste vara en hel vecka i Umeå?? Och min sambo som har så svårt att ta ledigt från jobbet... :-/

Jo de blev ju så då. Blev som en minisemester för oss :):) Sambon hade precis fått fast anställning och jobbat en vecka så han hade tur. De var inget problem och va ledig 4 dagar :):)
  • Längta
    Sputnik II skrev 2014-03-12 18:42:39 följande:
    Härligt med minisemester! Vi åkte ner till Falun för både äp och e vilket blev rätt drygt med många mil i bilen..

Jo vi hade 31,5 mil enkeltäcke så de hade blivit mkt mil för oss också om vi åkt fram och tebax. Men nu ruvar vi och hoppas på de bästa :)
  • Längta

Hur går de för er alla?? Inte hört härifrån på länge så blir nyfiken :)

• Längta
    Småtussar skrev 2014-03-22 00:31:11 följande:
    Vi har lämnat spermaprov som såg ok ut. Lite slöa spermier tydligen men inget som spelade nån roll. Kan det kanske ha berott på att provet hann bli 1,5tim gammalt? La det mellan brösten på vägen dit. mängd 4,5 ml, är det normal mängd? Jag har mens nu (framprovocerad av P-piller) och ska börja nedreglering på nästa mens. Nån som kan berätta nåt om nässprayen? Och om biverkningar?

Ja de tycker ja e normal mängd. Min sambo lämnade 5 ml och de var normalt.. Tror de var typ 30 milj. På nässprayen mådde ja illa och vart supertrött till och från. Och humörsvängningar som hette duga, men de e så olika för alla, :) du kanske inte kommer känna av de så Mkt :)
  • Längta

Herregud ja kan inte tro de e sant... De står gravid på Stickan. :):) gissa vem som e i världens rus idag :):)

• Längta
    Småtussar skrev 2014-04-03 09:04:07 följande:
    Kul att höra Längta!!! Vi var till Ove idag och fick veta att det inte blir Umeå utan Falun för vår del. Han som äger kliniken i Umeå har fått en stroke så de har haft problem med personal och varit underbemannade och stressade. Därför vill de att alla landstingsfinansierade skickas till Falun. Börjar nässpraya idag....

Hört mkt gott om Falun så de kommer gå finfint :):) Fick ett mail från Ove idag. Han har bokat in ett ultraljud om ett par veckor nu :) Känns fortfarande overkligt men så spännande :)
  • Längta
    Småtussar skrev 2014-05-08 09:44:33 följande:
    Längta: varit på ultraljudet hos Ove? Jag har varit ner i klimakteriet och vänt (fy fan, vill aldrig tillbaka dit......) och håller nu på med sprutorna. Jag är jäkligt svårstimulerad... Började på 200 i 2 dgr och nu har jag kört 150 i en vecka. Ändå bara en blåsa som nått 13 mm. En hel drös på 10 mm, så han vågar inte trycka upp dosen heller. Vi räknar med att åka ner till Falun för äggplock på torsdag i nästa vecka.

Jo var där i måndags och fick tråkiga besked. Var i v 10 och vårt lilla foster hade slutat växa i v.6. Och inga hjärtlig. Så tyvärr. Men kör om i augusti och satsar på ett sommarbarn 2015 ist.
  • Längta

Länge sen de hände ngt här på tråden nu. Hur går de för alla fina?:)

Jag och sambon håller på med 4de försöket nu. Sprayar och väntar på samtal från umeå om när vi får åka upp. :)

Svar på tråden Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??